Followers

Monday, December 13, 2010

::Saya Yang Menggemuk::

Nak dikatakan hati senang tidaklah juga.  Masih banyak perkara yang terbelit dan membelit tetapi secara jujurnya saya amat takut untuk memijak di atas mesin penimbang berat badan.  Semenjak dua ini nafsu makan tidak dapat ditahan-tahan.  Kalaulah jarum penunjuk timbang mengarah kepada nombor yang bertambah dari sedia kala, memang sahihlah yang saya bertambah-tambah gemuk.  Tolong!!!!

Dalam pada itu, rakan siber tonton atau tidak Biggest Loser Asia (BLA) musim baru?  Agak-agak siapakah yang akan dijulang sebagai juara.  Saya menyokong Nai dari negara Thailand.  Peserta yang paling saya tidak suka tetapi tetap melangkah ke peringkat akhir ialah Raj.  Sejak dari awal lagi saya tidak suka akan karektor yang ditunjukkan oleh Raj seolah memanipulasi keadaan demi menyelamatkan diri sendiri.  Walaupun ianya sebahagian dari strategi tetapi saya tetap tidak suka.  Apa pun kita tunggu sahaja minggu yang akan datang ini di mana pemenang akan kita ketahui.




3 peserta akhir bagi BLA musim kali ini.  Transformasi yang mereka lalui sepanjang berada di kem sememangnya berhasil ini kerana saban minggu angka penurunan yang mereka peroleh amat memberangsangkan

Alangkah bagus saya berada di dalam program BLA.  Berat badan bukan lagi menjadi masalah utama tetapi bolehkah saya berhenti menikmati makanan yang amat menyelerakan?  Nampak gayanya saya kenalah memasang niat sekiranya saya berjaya menurunkan berat badan.  Ada sesiapa yang nak turut serta?


nota:  saban tahun berangan berat badan mencapai angka yang ideal untuk tubuh badan tetapi berakhir dengan kegagalan

No comments :

Post a Comment