Followers

Monday, December 13, 2010

::Sibuk Mencari::

Seperti yang pernah saya katakan sebelum ini, tahun 2010 bukanlah sebuah tahun yang menyebelahi kami dari segi rezeki pendapatan.  Banyak kerumitan yang kami sekeluarga telah tempuhi tetapi Alhamdulillah kini tiba masanya berarak mendung kelabu.  Walaupun bergerak perlahan keyakinan bahawa mentari akan kembali menyinari.  

60% apa yang didoakan sepanjang tahun akan menjadi kenyataan, cuma berbaki 40% untuk merealisasikannya di mana ianya memerlukan usaha yang jitu untuk mendapatkan hasilnya.  Kami sekeluarga berusaha keras dan memerah otak supaya hasil pertama akan membawa tuah dan yang berikutnya akan memberi limpahan rezeki.  Maka itu, sekarang ini masing-masing sedang mencari idea-idea yang bernas.  Biarlah segalanya menjadi rahsia dahulu sehingga menjadi kenyataan saya tidak akan bersilu untuk mewar-warkan kegembiraan.

Naik kering juga idea tetapi tidak mengapa, masih ada masa walaupun sebenarnya jika dibuat lebih awal banyak perkara boleh diperbaiki.  Pengalaman pertama macam inilah gayanya.  Mula dengan bersemangat tetapi belum sampai ke penghujung kerisauan yang amat mula menyelimuti rasa sehingga ingin mengalah.  Belum bersilat telah mahu mengalah?  Pengecut namanya, jadi saya tidak akan tunduk dengan bisikan pelemah semangat.  Fikir...fikir...fikir...saya di dalam mod mencari...

Dalam pada itu, ada menonton tak The Amazing Race(TAR) versi Amerika sebentar tadi.  Pasangan doktor, Kate&Nat yang saya sokong telah pun memenangi perlumbaan tersebut.  Suka sangat!!!  Dan mereka juga mencipta sejarah di dalam TAR dengan muncul sebagai pasangan wanita pertama yang memenangi perlumbaan tersebut.  Saya sememangnya menggemari reality show sebegitu.  Asal ada sahaja reality show di televisyen saya akan menjadi pengikut setia.  Terbaru yang saya sedang ikuti ialah Top Chef di Saluran 702 Astro,  The Fashion Show juga di saluran sama, Master Chef US dan The Bachelor di Saluran 711, tidak termasuk yang selama ini saya memang setia mengikuti seperti America's Next Top Model, Biggest Loser, Wipeout dan banyak lagi.  Tidak mustahil saya memonopoli waktu siaran televisyen di rumah.  Mesti seronokkan pasangan doktor tersebut kerana memenangi Satu Juta USD!!!

Pasangan yang memenangi TAR musim 17.  Sepanjang perlumbaan apa yang mereka paparkan adalah kerjasama dan kasih sayang diantara mereka berdua.  Bergaduh dengan pasukan lawan juga mereka tidak pernah lakukan.  Suka sangat!!!  
(Gambar diambil dari Google Image)




nota:  Mula-mula cerita lain, kemudian menyusul pula yang lain.  Nampak sangat kecelaruan mula menguasai.


No comments :

Post a Comment