Followers

Thursday, March 3, 2011

::Mata Belum Bersedia::

Aduhai, payah pula malam ini nak melelapkan mata.  Walhal siang tadi bukan ada peluang untuk melelapkan mata.  Badan pun letih sebenarnya ditambah pula dengan PMS yang seperti biasa dalam kadar membebankan tuan empunya diri.

Isu minggu ini berada dalam proses akhir.  Selepas proof read, esok akan dihantar untuk dicetak.  Bercerita mengenai sambutan Media Rakyat, Alhamdulillah memberansangkan.  Minggu ini masuk keluaran ke-7 dan saya masih lagi dalam proses belajar dan mengadaptasi keadaan semasa.  Nak minta bantuan rakan-rakanlah.  Boleh tak tinjau-tinjau akhbar Media Rakyat ini di kawasan anda.  Jika tidak ada, bolehlah beritahu saya.


Langit saat ini berirama mendebarkan.  Dentam-dentum sana sini.  Rintik hujan belum kelihatan tetapi gegaran di dada langit menggambarkan betapa hujan maha lebat bakal menyembah bumi.  Kala ini, mesti orang lain sedang enak diulit mimpi sambil menarik gebar bagi menambah keenakan beradu.  Saya, masih lagi tegak di hadapan komputer riba sambil menunggu untuk membuat final proof read.  

Biasanya saya akan melelapkan mata barang 3-4 jam sebelum dipanggil untuk meneruskan kerja tetapi malam ini, sepasang mata kurniaan Allah tidak mahu bekerjasama dengan tuan empunya badan.  Maka ruangan ini saya gunakan untuk berterusan merapu.  Alamak!!! Astro pula mengalami gangguan!!  Biasalah, kalau suasana hujan beginilah musibahnya... 

Jika tidak tidur malam ini, esok saya akan menggantikannya...Boleh macam tu??  Tapi bolehkah saya memejamkan mata pada waktu siang hari?  Itulah persoalannya kerana agak sukar untuk tidur pada siang hari kerana otak, badan dan mata telah diajar untuk tidak tidur waktu siang...
nota:  Selamat Pagi Rakan-Rakan!!!

No comments :

Post a Comment