Followers

Wednesday, March 16, 2011

::Sembang Rabu::

Macam pening pula kepala hari ini, mungkin ketidaktentuan waktu tidur minggu ini.  Atau mungkin keadaan mata yang semakin teruk.  Semakin hari semakin buruk penglihatan mata.  Jika dahulu, boleh juga berjalan tanpa bantuan cermin mata,tapi sekarang..Dalam jarak dekat pun dah tak boleh nak nampak apa yang tertera di papan tanda.

Mula-mula salahkan faktor usia, tetapi ada juga rakan sebaya yang tidak mengalami nasib seperti saya.  Inilah akibatnya jika tidak pandai menjaga pemberian Allah.  Pemakanan yang sepatutnya juga diabaikan, bagaimana tubuh badan mahu bertoleransi dengan keadaan semasa.  Sudahlah menggunakannya tanpa batasan, selagi boleh pakai main belasah.

Ada terlihatkan iklan Permata Hijrah.  Bagus ke produk tu?  Ada sesiapa pernah menggunakannya, mohon dikongsi bersama.  Bukan tidak mahu menggunakan bantuan cermin mata, tetapi saya tidak selesa menyangkutnya sentias di batang hidung.  Sudahlah hidung tinggi melangit, bila meletakkan sesuatu di batang hidung serba tak kena jadinya.  Menggunakan kanta lekap adalah di larang sama sekali.  Beberapa tahun dahulu mata pernah terkena jangkitan serius dan doktor menasihati untuk tidak menggunakan kanta lekap.

Bila mata bermasalah, kepala pun kerap pening.  Bila kepala pening, emosi huru-hara.  Sudahnya segala apa yang dikerjakan ke laut.  Benar, saya yang mengawal segalanya tetapi saya juga manusia biasa.  Adakala emosi menguasai fikiran lantas menerawangkan ion negetif ke seluruh badan.

Minggu ini adalah antara minggu yang kurang menyerlah buat saya.  Segala apa dikerjakan serba tak menjadi.  Begitu susah untuk menjana idea bagi menzahirkan penulisan.  Deadline sebenarnya pada setiap hari Ahad dan saya hanya menyiapkan kerja malam semalam.  Pagi tadi baru berjaya menyempurnakan secara total dan sekarang sedang merancang untuk keluaran akan datang.  Harapnya, hari ini akan bermulanya semangat baru buat saya.

Alamak, hampir pukul 2 petang!! Makan tengahari pun belum lagi.  Eh, hari ni WED=Pink Day kan?  Bolehlah jengah ke Baskin Robbin, moga terubat kelukaan sepanjang minggu lalu.
nota:  bukan senang nak jadi senang dan bukannya susah nak jadi susah

 

No comments :

Post a Comment