Followers

Saturday, April 16, 2011

::Akademi Fantasia 9::

Ramai sebenarnya telah membuat ulasan mengenai Akademi Fantasia 9 (AF9) ni.   Kita dah tahu siapa pun yang terkeluar. Saya tidak berpeluang menonton konsert minggu lepas.  Hari ini baru berpeluang menonton ulangan.  Lama sebenarnya tidak menjadi pengikut program realiti ini, semenjak Pak Nil menarik diri.  Bagi saya Aznil=AF=Aznil.

Masa musim pertama dahulu, saya adalah orang pertama mengikut program ini di rumah.  Kalau tak silap bermula pada minggu kedua.  Dari musim ke musim, Pak Nil adalah penyeri.  Bukan saya sahaja, malahan seisi rumah bersetuju.  Segalanya serba tidak menjadi apabil Pak Nil tidak lagi berada di atas pentas.  Ibarat sirih pulang ke gagang, kami semua berkobar ingin menonton musim ini.

Waktu tirai, saya mengikuti mereka semua menyanyi.  Belum ada peserta berjaya menawan hati.  Hari ini apabila menonton siaran ulangan, aduhai..Kenapa tiada seorang peserta pun yang outstanding?  Sepatutnya dengan tempoh kematangan program ini, para pelajar harus terdiri dari mereka yang betul-betul mempunyai variasi dan warna dari segi nyanyian dan personaliti.

Macamana hendak mengikuti program ini seandainya tiada seorang peserta pun yang boleh dipuji?  Oh lupa, ada Pak Nil.  Bolehlah, dari tiada tarikan langsung.  Sayangkan, mereka punya tenaga pengajar yang baik tetapi tidak mempergunakan kelebihan dengan baik.  Tak apalah, mungkin pelajar ini punya alasan dan strategi sendiri, lagi pula inikan pertandingan.  Wish them a very good luck!!

Malam ini kita lihat bagaimana persembahan.  Apa pun, saya memang suka Pak Nil..he..he..he..Seorang pengacara yang very brilliant!!!  Buat rakyat Malaysia dan agensi berkaitan, berilah pengiktirafan sewajarnya buat Malaysian Sweetheart ini.  Jom lihat hasil kerja Abang Jurugambar kami, Fit Sparrow buat kerja sepanjang AF9.  Kalau mahukan gambar yang banyak, pergi sahaja ke page dia ye atau beli akhbar kami Media Rakyat!! :)

Pak Nil yang tidak pernah mengecewakan sewaktu berada di atas pentas

 Persembahan boleh tahan bagus jika hendak dibandingkan dengan ada yang masih lagi kekal di AF9.  Inilah suratan namanya, bagus tanpa tuah pun susah juga.  Moga Laika berjaya di luar.

  Peserta penuh debaran menanti keputusan


nota:  Saya bukan penyanyi yang bagus tetapi sakit telinga mendengar nyanyian antara peserta AF9 kali ini.  Terfikir apa sebenarnya produksi program cari dari mereka.  Mungkin terlalu awal untuk membuat penilaiankan

1 comment :

  1. AF skrg dh tak best sangat, akak... xde excited sgt nk tgk... tp kalau xde citer best, bukak jgk la channel 104 nie. hehehe...

    Apepun, kali ni sy x vote smua sbb suara masing2 so-so je... tp kalau boleh sy nk Kay, Aida, Miza, Neera & Eka yang kuar... hihihi...

    ReplyDelete