Followers

Friday, July 22, 2011

::Hari Tua Si Dia::

Saya bercerita kisah yang telah pun terlepas hampir sebulan lebih.  Maaflah ye, semuanya cerita lama.  Saya sedang berada di dalam mood mengenang kembali memori silam (cewah!!), itu yang tergerak hati untuk masukkan entri bertaraf tamat tempoh.

Bagi yang  ikut blog ini dari awal, mesti tahu setiap kali menjelang bulan Jun saya meraikan harijadi orang-orang yang amat disayangi, rasa sayang ikhlas dari tulus hati.  Mereka sentiasa bersama saya dalam susah dan senang, selain dari keluarga tercinta.  Siapa lagi kalau bukan Fieza dan Kekasih Hati.  Hari jadi mereka beza dalam seminggu macam tu.  Hari tu pun pernah buat sebuah entri dedikasi buat teman baik saya, Fieza.

Tahun ni, terus terang agak ralat kerana tidak dapat sambut hari jadi kedua-dua mereka atas masalah tertentu.  Kalau tidak, setiap tahun saya adalah antara paling sibuk merancang untuk membuat kejutan buat mereka berdua.  Buat Fieza, saya berpeluang meraikan di dalam sebuah majlis anjuran teman-teman sepejabatnya.  Nasib baik juga ada, kalau tidak lagilah rasa bersalah teramat sangat.

Kemudian rancang pula untuk Si Dia yang bertakhta di hati.  Rancang punya rancang, segalanya tak berapa nak menjadi.  Menjelang hari jadi Abang, jauh di sudut hati rasa sedih amat sangat kerana tahun ini tidak seperti tahun sebelumnya.  Entah macamana, kali ni Mimie pula beria nak sambut walaupun secara kecilan katanya.  Saya yang buntu juga pada waktu tu dek kerana masalah datang bertimpa-timpa terus setuju.

Jadinya, kami ke Satay Station di Kampung Pandan.  Berempat sahaja, Mimie, Soraya, Abang dan saya.  Nak ajak Fieza dia belum balik dari kampung.  Tak apalah, dari tak ada langsungkan.  Kebetulan pula malam tu, final AF9 terus tumpang tengok separuh siaran dari Satay Station.  Apa pun terima kasih pada Mimie dan Soraya kerana bersusah payah untuk Abang.  Walaupun baru nak sekepala dengan Soraya tapi dia memang best!

  Susah payah Mimie pergi carikan kek untuk 'Abang' dia..he..he..he...

Kecil dan comel seperti kami berempat....muahhaa..ha..ha...


Terima kasih pada diaorang berdua malam tu.  Kalau tak, dalam sejarah sepanjang perkenalan tiada sebarang sambutan dari saya

 Bergambar berdua, yang dia tayang-tayang itulah hadiah dia.  Mahal OK!!!!  Tapi takpe, lepas ni kalau nak bergambar senang.  Dah ada jurugambar ala-ala profesional 


 Dear, I love you deep from my heart.  Thanks for everything..Thanks for tremendous year we have been together..Thanks for being you for me...Thank you with full of lurve!!!

Di akhiri dengan gambar sate.  Tapi semenjak dua ni, rasa Satay Station Kg Pandan dah tak sesedap masa mula-mula makan.  Seolah hilang kick!!  Hidangan buat meraikan hari tua Abang..



nota:  kadangkala kesederhanaan itu perlu

No comments :

Post a Comment