Followers

Monday, August 15, 2011

::Alahai Kasut Ku::

Nak kata peminat tegar koleksi kasut Crocs taklah juga tetapi semenjak sepasang pernah tersarung di kaki lebih kurang 3 tahun lalu, terus jatuh cinta.  Memang sedap dan selesa bila memakainya.  Bukan untuk menidakkan yang bukan original, tetapi terasa lain benar.  Setakat hari ini saya memiliki 5 pasang dari jenama Crocs.

Selain dari selesa, rekaan juga menarik dan up-to-date.  Cuma biasalah, dah nama pun original, bila nak membayar boleh juling biji mata.  Sepanjang umur saya, hanya kasut Crocs adalah kasut paling mahal saya miliki kerana saya tidak akan membeli kasut melebihi dari harga RM50.  Alasannya, benda pakai di kaki apa perlu mahal-mahal..kah..kah..kah..ke kedekut sebenarnya??!!  Bayangkanlah jika punya 5 pasang, berapa RM telah dilaburkan?? hmm....kerana itu saya hampir menangis apabila kasut Crocs saya hilang sebelah.  Dek terlampau suka, setiap kali membeli saya akan tanam difikiran "Alah Membeli Menang Memakai"

5 pasang bukan banyak mana pun kerana saya punya rakan yang gila jenama Crocs telah memiliki hampir ke semua koleksi di pasaran.  Obses yang melampaukan?  Kebetulan pula saya bergelar 'pesakit' yang dilarang sama sekali menyarung kasut tumit tinggi, terus Crocs sahaja di birai mata.  Dalam banyak-banyak yang saya miliki, ada sepasang rekaan menjadi pujaan hati.  Merah menyala dan berbaldu, ianya merupakan antara koleksi Crocs terbaru sewaktu membelinya 2 tahun lampau.

Tapi biasalah, bila dah kerap tersarung ditambah pula material baldu, dah nampak usang pula kasut tersebut.  Nampak gaya, kena kurangkan pemakaian kasut ini, supaya kelak kelihatan vintage.  Tiada perancangan untuk menambah koleksi dalam masa terdekat.  Lagi pun, Crocs hanya ada potongan harga di awal tahun.  Jika beli sekarang, memang menangislah sewaktu membayar.

  Tengok, dah uzurkan.  Terutama bahagian tumit kasut.  Dah bercapuk-capuk warnanya.  Tapi tetaplah bangga menyarung ke kaki kerana selesa yang amat.

Bahagian depan turut menerima nasib yang sama.  Kalaulah boleh saya pergi tambah semula baldu tersebut, harus sekarang juga melaksanakannya. 

Eh, rakan-rakan penjawat awam dapat bonus ye hari ini.  Agak-agak kalau saya kenyit-kenyit pada Abang dia nak belikan tak Crocs untuk saya?  Tak perlulah, hutang keliling pinggang ok, nanti menyusahkan dia lagi.  MODS:  Pakai sahaja apa yang ada, jangan tamak haloba...



nota:  nampak sangat buntu, tak ada sebab musabab bercerita perihal kasut di hari Isnin

     

No comments :

Post a Comment