Followers

Wednesday, August 24, 2011

::Ikhlas Dari Hati::

Dah lama sebenarnya berhajat untuk entri ini, tetapi biasalah..Kata pemalas tahap dewa, segalanya bertangguh.  Lagi pula tak habis dirundung kecelaruan emosi, segalanya pasti tak menjadi.  

Okeylah, rasanya hampir 2 tahun saya berkecimpung di arena blog ini.  Satu tempoh agak lama jugakan, tapi seperti biasa lingkungan rakan siber saya tidaklah seluas mana.  Ini kerana saya segan untuk bertegur sapa dan malu untuk memperkenalkan diri.  Sementelah, apa sangat yang dikongsikan di ruangan ini.  Tiada sebarang ilmu pun!! 

Dalam tempoh tersebut, saya mengikuti rapat beberapa blog yang datang dari mereka yang begitu terkenal dikalangan rakan blogger hinggalah kepada penulis biasa.  Aliran blog berbeza juga tidak menjadi masalah kerana saya membaca hampir kesemua genre termasuklah politik, isu semasa, antarabangsa dan sebagainya.  Tetapi seperti biasa saya hanya membaca tanpa memberi sebarang komen.

Tetapi entah kenapa dalam banyak-banyak blog, saya terlebih rajin menebeng di satu blog ini.  Sudahlah menebeng, gatal-gatal pula memberi komen.  Kalau satu dua tak mengapa, ini tidak kalau boleh semua entri hendak ditinggalkan jejak.  Kenapa saya suka?  Tiada jawapan tepat cuma SAYA SUKA.  Mungkin gaya penulisannya yang jujur dan dia tulis apa yang rasa nak kongsi.  Jika tidak berkesempatan meninjau dari komputer riba, saya menggunakan pula telefon pintar.  Senang cerita, sehari berkali-kali singgah ke sana. 

Komen punya komen, rupanya tersenarai sebagai pengomen tegar.  Walau tak sebanyak mana memberi komentar, tapi ia sudah cukup buat saya malu.  Nampak sangat suka merayau-rayau di sana.  Lagi malu bila tuan empunya blog siap buat entri khas bagi mereka yang rajin meninggalkan komen.  Ini bukan kali pertama, rasanya adalah dalam 2-3 kali diangkat sebegitu.  Hinggakan saya segan lagi untuk meninggalkan komen (tapi tetap juga beri komen). 

Saya turut yakin bertambahnya pembaca di sini adalah hasil dari sana.  Terhutang budi pada pemilik blog.  Sudahlah asyik sibuk meneropong kisah hidup dia kemudian diberi pula penghargaan.  Hanya ucapan terima kasih tak terhingga dapat saya hulurkan.  

Kemudian berjinak-jinak pula dengan Twitter.  Jangan tak tahu, tersangat baik dan peramah orangnya.  Rajin sangat update Twitter dan tak kekok untuk berbual seolah telah kenal lama.  Tapi sekiranya terserempak, pasti saya lari kerana saya amat segan dan rasa rendah diri.  Siapalah saya nak dibandingkan dengan dia.   

Buat rakan-rakan yang belum pernah singgah ke sana, apa kata sesekali jengah.  Tapi saya yakin ramai di antara kita memang sering menziarah di sana kerana dia antara blogger yang popular.  Moga Allah SWT sentiasa melindungi serta merahmati kehidupannya kerana menceriakan hidup pembaca dan penggemar blog.  Ini kerana dia tidak lokek berkongsi informasi di laman peribadi.  Siapa dia?  Inilah blognya...

 Siapa lagi, kalau bukan blog Kak Mya.  "Maaf Kak!!  Copy header blog akak untuk diletakkan di sini.  Mohon halalkan ye Kak."


Salah satu entri Kak Mya berkenaan pengomen tegar.  Cuba cari nama saya..he..he..he..


Pada yang lain, janganlah menganggap yang bukan-bukan ke atas entri ini.  Tiada maksud tersurat dan tersirat.  Saya lakukan ini sebagai penghargaan kerana tuan empunya blog itu pernah menyiarkan nama saya di dalam entrinya dan saya lakukan dengan hati jujur untuk membalas segala kebaikkan dihulurkannya.  Segalanya ikhlas dari hati tanpa mengharap sebarang balasan mahupun pengiktirafan.  

Ini juga bukanlah beerti saya tidak membaca blog-blog lain.  Setiap senarai yang diletakkan di dalam blog saya, semuanya saya baca hari-hari.  Pantang ada entri baru, pasti ke sana.  Cuma saya tidak pernah dan jarang meninggalkan komen.


nota:  seronok berada di sini, walau tiada ketenangan terhibur dengan penulisan dari hati..

 

3 comments :

  1. alololo.. terharu akak..
    tq for this entry yayang :)

    ReplyDelete
  2. Kak Mya,x perlu kot nk say tq I did nothing..yg penting blog akak tbaik!!

    Kak Faizah,thanks 4 being here.. :) salam perkenalan

    ReplyDelete