Followers

Tuesday, October 4, 2011

::Saya Mengaku Saya Salah::

Dek terlalu lalai dan kelam kabut dalam melakukan kerja, saya telah melakukan kesalahan dan telah menyinggung hati pihak ketiga.  Secara jujur saya tidak berniat langsung tetapi apa pun, kesalahan telah dilakukan dan maaf harus dipohon.  Saya akui ianya kesilapan saya dan saya akur untuk mengubah seperti apa diminta.

Secara tidak sengaja saya telah mengambil gambar hak milik orang lain dan tidak meletakkan sebarang kredit buat tuan empunya pemilik.  Mungkin bagi sesetengah orang perkara ini tidak besar mana, tetapi tidak bagi saya.  Cuba letakkan diri di dalam individu tersebut, hasil kerja di ciplak oleh orang lain kemudian tiada sebarang penghargaan.  Jangan pandang remeh perkara sebegini ya, kerana ia boleh diakhiri di meja perundangan.

Apa pun, terima kasih pada kakak yang berhati mulia kerana telah sudi memaafkan saya.  Alhamdulillah, dia menegur kesilapan saya secara baik dan masih lagi memikirkan air muka saya sebelum memberi teguran.  Saya memandang hormat pada cara dia, dan bukannya dengan cara tidak profesional.

Ini merupakan pengajaran buat saya supaya lebih peka terhadap setiap perkara dilakukan.  Jangan menafikan hak dan hasil kerja orang lain dan jika benar bersalah jangan malu mengaku kesilapan.  Segalanya boleh diselesaikan dari kita berdiam diri dan berterusan menyinggung hati individu lain.



nota:  legakan bila kita sedar kesilapan dan akuinya...

No comments :

Post a Comment