Followers

Tuesday, January 31, 2012

::Relakan Perpisahan::

Bila kita bersama dengan seseorang bersedialah untuk suatu kehilangan atau berpisah.  Ini kerana setiap pertemuan pasti diiringi perpisahan.  Pengakhiran baik atau tidak bukan kita menentukan tetapi kita punya kuasa melakar memori indah untuk dikenang.  

Jangan kita kesali berada di pintu perpisahan kerana akan sentiasa ada pintu-pintu baru terbuka luas buat kita melangkah ke hadapan.  Bertemu insan baru bukan beerti menggantikan yang telah tiada tetapi ia antara terbaik yang Tuhan telah janjikan.

Baik dalam percintaan, persahabatan mahu pun ikatan keluarga tiada apa membezakan.  Setiap minit ada insan lain sedang merana kehilangan cinta, di masa yang sama ada yang sakit kehilangan sahabat dan seiiring dengan itu ada bersedih hiba kehilangan ahli keluarga. 

Inilah lumrah dan sebagai manusia buka hati terima segala dengan redha kerana kadang kala dengan perpisahan bakal menjadikan kita manusia lebih baik dari sebelumnya.  Buang jauh rasa kesal dan anggap ia sebagai dugaan dalam melengkapkan agenda menjadi manusia di muka bumi.

Sampai masa diri ini akan menghulur Salam Perpisahan, namun adakah akan dikenang segala yang telah terjalin?  Rela atau tidak ia pasti berlaku kerana masa tidak akan dapat diundur semula....



 Muat turun dari You Tube




nota:  mencari yang terbaik..
   

No comments :

Post a Comment