Followers

Monday, March 5, 2012

::Minggu Baru & Permainan Baru::

Salam hari dan minggu baru anda semua.  Bagaimana dengan hujung minggu?  Apa pun ia telah berlalu dan kita harus lihat ke hadapan.  Hendak berkongsi kisah menarik saya di hujung minggu memang tiada sebarang ceritalah.
 
Sejak kebelakang ini, amat ralit bermain game dalam FB sehingga tak bergerak kerja lain.  Inilah masalahnya bila perangai kebudak-budakkan.  Dulu sibuk dengan Farmville, Cafe World tetapi sampai satu tahap semua tak berusik dah.  
 
Seronok tau main game yang terbaru, Hidden Chronicle.  Bagi sesiapa yang belum cuba, apa kata mula bermain.  Jangan sampai kerja tak berusik sudahlah ya.  Ajak rakan-rakan dalam friend list main sama.  
 
   
Sampai bila akan bermain tak pasti, masih ghairah tetapi sedikit tension tak punya ramai jiran.  Bila tak ramai menghulurkan bantuan, perlahan sedikit progres permainan.  Manakan tidak, bukan ramai mana pun kawan di dalam senarai.  Kurang dari 200 orang dan itu pun mahu disenarai pendek.
 
Memang saya agak particular menerima kawan di dalam FB.  Sebahagian dari saudara mara pun saya tidak accept, apatah lagi rakan-rakan bertaraf third degree and below.  
 
Ini saya bukan grade mengikut pendidikan ke, taraf kehidupan ke, pekerjaan ke tetapi lebih kepada hubungan di dunia nyata.  Paling tidak kita mengenali antara satu sama lain dan bertegur sapa.  Bukan berkawan atas nama 'saya kenal awak, awak pun mesti kenal saya' atau pun ingin berkawan kerana dia berkawan dengan salah seorang rakan saya.
 
Mungkin ada mengatakan saya "macam bagus" sehingga tidak mahu menerima sebilangan orang untuk berkawan.  Ya, saya memilih atas beberapa faktor kerana FB bersifat lebih peribadi dan saya agak canggung untuk melepaskan sewenang-wenangnya privasi tersebut.
 
Lagi pula saya tidak mahu menimbulkan fitnah.  Saya bukan seorang manusia sempurna dan mungkin gelagat gambar-gambar serta kata-kata di sana bakal menimbulkan sedikit rasa tidak senang di hati.
 
Tetapi kita boleh sahaja berkawan di sini dan juga Twitter.  Dari gelaran kawan biasa manalah tahu kita melangkah ke satu lagi tahap persahabatan yang boleh saya gelar first degree kerana saya tidak pernah memilih siapa anda untuk berkawan.
 
Alamak, panggilan game begitu menggamit.  Nanti-nanti sambung berbicara lagi (tak tahu bila agaknya).  Kerja sedia ada belum menimbun bolehlah macam ni.  Sambil-sambil itu berfikir apa cerita mahu berkongsi di sini.  
 
SELAMAT HARI ISNIN & NO MONDAY BLUES PLEASE!!!
 
 
nota:  bermula semula menggantung kembali harapan        
 
 

No comments :

Post a Comment