Followers

Friday, July 13, 2012

::Sesat Dalam Rindu::

Rakan-rakan sebaya atau lebih kurang umur saya pasti kenal akan Kumpulan Damasutra, terkenal dengan lagu Umpama Mimpi Dalam Mimpi. 

Okay, bukan nak berbicara perihal kumpulan ini.  Dari dulu lagi lagu-lagu dendangan kumpulan ini benar-benar memikat halwa telinga saya.  Serasa enak sahaja melayan perasaan.

Tetapi, ada sebuah lagu agak menyentuh kalbu liriknya.  Saya tidak melihat dari konteks hubungan percintaan pasangan kekasih.  Tak mengapa, cuba hayati lagu SESAT DALAM RINDU ini, lihat melalui mata hati dan akal, kaitkan dengan kehidupan.  Itu yang saya lihat.

Nak merasakan lagu ini sesuai dengan kisah percintaan pun tak ada salahnya.  Lagu ini universal dan tidak mengikat pendengar ke satu arah sahaja.  Di tambah pula dengan melodi lagu disusun indah.  Ini pendapat saya ya!

Yang pasti, lagu ini telah berada di dalam I-Tunes dan mendengarnya berulang kali setiap hari.  Mungkin episod sedih bersilih ganti, lantas alunan indah lagu begitu hampir dengan saya.  Ia punya makna begitu mendalam dan seolah menceritakan perjalanan hidup kita di dunia. 
Di ambil melalui laman You Tube.  Terima kasih kepada yang muat naik video & saya mohon kongsi di sini
LIRIK:

KU....
RESAH MENCARI MU DENGAN AKAL
DENGAN..
BERSAMA SIFAT-SIFAT PINJAMAN
KAU..
KURASAKAN SEMAKIN MENJAUH
TERSESATLAH  AKU  DALAM RINDU

KU...SATUKAN FIRASAT MENCARI MU
DAN KU...TERLONTAR DI PENGHUJUNG ALAM
KAU...MASIH TIDAK DAPAT KU JEJAKI 
BETAPA MALANGNYA NASIBKU

*  KERANA MU KU TINGGALKAN SEGALANYA
SENDIRI AKU TERPEDAYA
PUNYA AKAL DAN FIRASAT YANG TIDAK KE MANA
HANYA JALAN YANG SENGSARA

ZAHIR MUSNAH BAGI YANG MIMPI
ZAHIR ADA RAHSIA MENCARI
LALU KE SELAMI DI DALAM DIRI 

DI BAWA ARUS NAFAS KU
ASAL SERAH JANJI DAHULU
MULA HIDUP PASTI MULA CINTA

ulang *

ENGKAU KASIH DI SINI
ENGKAU KASIH ADA MENANTI
KAU KASIH AKU JUA KASIH



nota: mencari-cari jalan keluar....

No comments :

Post a Comment