Followers

Tuesday, September 4, 2012

::Apa Salahnya Mencuba::

Boleh tahan panas malam ni!  Melekit-lekit badan, ada yang terjah bilik mandi juga akhirnya.  Tak apalah, sekali-sekala bukan selalu pun mandi malam.
 
Sudahlah sukar untuk melelapkan mata.  Pasti gara-gara "I'm Loving It" yang telah masuk ke dalam perut lebih kurang 1 jam lalu.  Kenyang sangat pun bukan senang nak tidur.
 
Hari ini berlalu tanpa apa-apa istimewa.  Melewati hari dengan penuh rasa kebosanan.  Bilalah segalanya akan berakhir?  Menanti dan terus menanti itu sangatlah menyeksakan.
 
Ditambah pula bila memikirkan masalah $$$ yang tidak berkesudahan.  Benarlah kata orang, banyak mana pun $$$ dapat tidak pernah akan cukup.  Nafsu manusia begitulah!  Takkan puas sampai bila-bila 
 
Inilah akibatnya bila kurang mensyukuri segala nikmat Allah turunkan selama ini.  Mod:  Muhasabah diri dan jangan menyalahi suratan takdir.  Harus berusaha supaya segalanya kembali pulih.

Kononnya mahu mula semula menggulung popiah, sekali tu hmmm.....Popiah ke mana saya ke mana.  Walau macamana pun, esok tetap kena buat.  Ada tempahan berkadar segera.  Tak boleh lengah lagi.
 
Sewaktu leka melayari internet, seorang rakan mengesyorkan untuk cuba sesuatu bagi menambahkan pendapatan.  Benar atau tidak Wallahualam, tetapi saya mencubanya juga.  
 
Nampak menarik dan seolah bakal memberikan hasil.  Lagi pula tiada modal dituntut, hanya kerajinan sahaja perlu.  Jika rakan-rakan berminat untuk mengetahui, boleh cuba klik di link ini:   http://www.fineptc.com/index.php?ref=maria_190998
 
Manalah tahu, jika benar rezeki namanya.  Jika laman web berhasrat untuk menipu, kita tidak rugi apa pun, barangkali adalah sedikit rugi masa.  Sekiranya anda dapati tidak benar jangan pula kongsikan denga saya pula.  Tak salah mencuba! 

Baru terperasan, 2-3 hari ni hujan belum lagi membasahi bumi ya?  Patutlah berbahang cuaca.  Allah Maha Mengetahuikan?  Diciptanya pasangan panas dan hujan semata mahu memenuhi kemahuan manusia.

Tak dapat dibayangkan seandainya hanya ada hujan sentiasa ataupun diberikan panas semata.  Apa bakal jadi pada kita?   Bersyukurlah ya dengan kurniaan panas mahupun hujan.  Itu semua rezeki bumi dari Allah SWT.
 
Berhenti di sini dahulu.  Sudah tidak keruan rasanya, memang harus menyejukkan badan.  Kalau tidak ada yang menggaru sahaja sepanjang malam.  Oh ya, esok mula berpuasa enam, Insyaallah.
 
Sudah terlalu lama bertangguh, tidak sabar mahu segera melaksanakan semetelah Syawal sudah masuk hari ke-17.  Masih punya berbaki lebih kurang 12 hari.  Sementara sihat, adalah lebih baik rebut peluang dan ganjaran ditawarkan.
 
Selamat Malam & Semoga dibuai mimpi indah!
 
 
 
 
nota:  ini namanya tak ada kerja cari kerja...
 
 


 
 

 
 
 

No comments :

Post a Comment