Followers

Thursday, November 8, 2012

::Aktiviti Sabtu Lalu::

Agak lama tidak berbicara.  Nak buat macamana, penggunaan komputer sejak akhir-akhir ini amat terbatas.  Yalah, saya terpaksa menanti ruang kosong sekiranya mahu menggunakan komputer.

Jika kosong saya pula tidak punya waktu untuk berbicara dan kerana itulah laman ini terdampar kesepian buat seketika.

Apa pun terima kasih pada rakan-rakan masih sudi melawat walaupun tiada apa menarik untuk dijamu.  Insyaallah selepas ini akan kembali rajin.  

Sebenarnya masih sedikit blur, tak tahu nak cerita apa.  Hilang arah seketika.  Bila lama tidak beriadah di sini inilah kesannya.  Kisah bergambarlah bagi entri ini :)

Pada Sabtu lepas, dalam jam 11 pagi berkesempatan ikut Ninie ke Tasik Titiwangsa.  Ini rutin mingguan mereka sekeluarga. 

Sementelah Daddy Cayang Ejiki outstation saya dan Ayu Bam Bam menemankan mereka.  Kebetulan Buah Hati pun tidak pulang ke Ampang.

Cayang Ejiki amatlah meminati kuda.  Setiap minggu akan terpacak di sana without fail!  Kalau tak pergi merengek seharian.

Setelah puas dengan aktiviti kuda segala, singgah minum sebentar terus bertolak ke One Utama bagi memburu hadiah.  

Petang itu kami ada jemputan sambutan harijadi Arif, anak Cik Ani.  Sambutan di rumah Allahyarham Neklong di Jalan Ipoh.

Dekat jam 6 petang juga baru sampai ke majlis.  Nasib baik belum mula apa pun.  Tuan rumah menanti kehadiran semua tetamu.

Tiada siapa pun, semuanya kaum kerabat GM.  Bila berkumpul rasa macam hari raya pula. Biasalah di sanakan jadual rutin hari raya pertama kami sekeluarga.

Sesiapa yang membaca blog saya pasti sudah tahu :)  Gamat suasana dengan keriuhan sanak-saudara.

Seronok dengan suasana sebegitu.  Nama pun keluarga kecil.  Tetapi kecil-kecil pun fuuuhhh!! Dahsyat riuhnya.

Lama juga tersangkut di sana.  Kebetulan hujan turun maha lebat.  Hendak bertolak balik pun tergalang-galang.  

Lebih kurang jam 9 malam baru bertolak pulang.  Itu pun Cik Ani sibuk menghalang.  Kalau boleh suruh balik lewat tengah malam.

Minggu ini giliran rumah kami pula.  Ada kesempatan saya kongsikan di sini, Insyaallah.  Jom saya sajikan sedikit gambar buat kenangan.  



Ini sahaja gambar yang ada.  Gambar budak-budak ni menunggang kuda ada, tetapi tiada di dalam simpanan saya.  Cayang Ejiki mahu jadi penunggang kuda barangkali bila besar nanti.  Obses sangat dia dengan haiwan ini!


Makan time!  Antara hidangan sewaktu jamuan.  Maaf gambar gelap, hanya menggunakan lensa dari telefon


Mereka yang lahir dalam bulan November.  Nampak tak kelibat Buah Hati?  Harijadi dia pun bakal menyusul hujung bulan nanti


Kek aiskrim yang sangat sedap.  Kek aiskrim Baskin Robin pun kalah.  Gabungan kek dan aiskrim sangat menjadi dan tidak pelik di mulut


GM dan Siti Cutie sibuk melayan kerenah Buah Hati dan Cayang


Jom buka hadiah!  Apa lagi yang menyeronokkan bagi mereka jika bukan dengan limpahan  buah tangan.  Yang tak menerima pun tumpang gembira





nota:  entri apa pula selepas ini ya??


  


No comments :

Post a Comment