Followers

Tuesday, November 27, 2012

::Mengisi Ruang Kosong::

Serabut kepala dengan pelbagai hal, tak tahu mana mahu difikirkan.  Kalau tak fikir tak boleh pula :( kenalah hadap segalanya kerana apa yang berlaku kebanyakkannya berpunca dari diri sendiri.

Bila segala berselirat, mahu mengatur irama ayat serasa canggung.  Taip separuh jalan kemudian kekunci Delete ditekan semula, berulang-ulang kali gayanya.

Hujung minggu ada reunion bersama teman-teman sekolah rendah.  Terimbau kenangan 20 tahun lampau.  Meski respon diberikan tidak begitu hangat tetap ada sambutan, Insyaallah semua berjalan lancar.

Perihal reunion, bukan senang mahu mendapat kata persetujuan ramaikan?  Banyak kepala banyak ragam, adatlah tu.  Ada juga cukup berat mahu memberi persetujuan seolah ada sesuatu menghalang.  

Mungkinkah ada kenangan hitam menghantui?  Segan pula rasanya jika mahu diajukan pertanyaan.  Apa pun segalanya sudah berlalu begitu lama, seharusnya mereka tidak tenggelam dalam kenangan.

Bila melihat kejayaan diperoleh rakan-rakan, nafsu cemburu kuat menguasai diri.  Berjaya sungguh mereka serta bahagia diulit keluarga.  Bahagian masing-masing di dunia. 

Saya bersyukur dan tumpang gembira melihat kebahagiaan orang lain.  Insyaallah akan ada ruang waktu buat saya juga satu hari nanti.

Pagi tadi juga bersua dengan seseorang yang juga sudah agak lama tidak bertemu empat mata.  Hmm...minggu ini minggu mengimbau kenangan barangkali.  

Ada getar kerinduan disebalik bicara tetapi tidak mungkin berlaku.  Masing-masing sudah punya haluan berbeza, biarlah hubungan sebagai teman biasa merantai kami.

Betapa Allah menyambut doa bila saya kepingin bertemu individu-individu tertentu.  Individu yang memahat memori kental di minda.  Walau belum bersua secara terus tetapi ianya satu permulaan baik.

Allahuakhbar!  Azan Asar berkumandang.  Berundur seketika, lagi pula sudah keputusan idea.  Mana tahu, selesai melunaskan tanggungjawab akan ada saki baki kisah boleh dikongsi bersama!

Sekurang-kurangnya hari ini saya berjaya mengisi ruang dari terbiar kosong..




nota:  menanti kehadiran pelangi meski seketika akan membuah sekuntum senyuman...





No comments :

Post a Comment