Followers

Sunday, November 11, 2012

::Sambung Merepek::

Buurrpp, Alhamdulillah! Perut kenyang, hati girang.  Itulah pepatah lama tetapi sampai bila kegirangan akan bertahan, lapar menjengah kembalilah serabut segala apa belum terungkai.
 
Baru pulang dari makan malam di luar.  Gaya macam banyak duit sahaja, walhal amat sendu.  Bolehlah sesekali menghibur hati lara.
 
Menu pilihan, kerang rebus, sotong goreng tepung, lala cili, tanghoon goreng dan chicken grill szilling.  Selera bukan mainkan?  huh!! 
 
Lagi pula semenjak Abang ditimpa sakit, tidak digalakkan makanan sedap-sedap seperti di atas.  Bak kata doktor "sedap tu sekejap di lidah sahaja, masuk dalam perut semua jadi penyakit".
 
Tapi kasihan, selepas berpantang selama 6 bulan hari ini ikutkan selera dia.  Mujur sekarang sudah pandai menghadkan jumlah pengambilan, tidak lagi makan dengan begitu ghairah.
 
Dalam menghadkan apa jua di depan mata, bila membayar cecah juga RM50.  Kuantiti makanan di atas pinggan pun bukanlah banyak mana, tidak seperti suatu ketika dahulu. 
 
Begitulah bezanya antara dulu dan sekarang.  Jarak perbezaan masa sepuluh tahun lampau ketara dirasai.  RM50 tidak lagi boleh dijadikan perbelanjaan buat satu minggu.
 
Penat dah mengeluh perihal kos hidup semakin tinggi, tetapi tetap tidak membawa sebarang perubahan.  Biarlah macamana pun keadaan, jangan lupa bersyukur kerana ini semua rahsia Allah.
 
Sebenarnya buntu akan apa topik mahu diceritakan.  Gambar banyak tetapi malas pula nak edit.  Mencari idea dengan menziarah blog rakan-rakan lain pun semua pakat tak update.
 
Cuti panjang barangkali warga blog?  Yalah, minggu hadapan cuti berselang-selang, alang-alang baik lengkapkan seminggu dengan tambahan tiga hari sahaja.
 
Seronokkan dapat bercuti panjang setelah berusaha keras membanting diri menghadap kerja-kerja di pejabat?  Begitulah resmi pekerja.
 
Lokasi pelancongan dalam negara bakal menjadi tumpuan apatah lagi cuti sekolah pun telah bermula.  Kami sekeluarga?  Tiada perancangan, duduk diam-diam di rumah sahaja :)
 
Cukuplah saya merepek tak tentu hala.  Rubbish!  Maaf jika tidak menarik ya.  Bukan senang mahu merangkai perkataan menjadi ayat-ayat berguna.
 
 
 
nota:  andai bisa....         

No comments :

Post a Comment