Followers

Wednesday, December 19, 2012

::Harijadi Cayang Ejiki Versi 2::

Bersedia untuk entri sambutan harijadi bertali arus ya.  Musim sambut harijadi keluarga kami tiba lagi.  Jangan muak, jangan bosan ;)  Kita sambung kisah sambutan hari lahir Cayang Eki.  

Selepas sambutan kecil-kecilan bersama keluarga, giliran acara besar pula mengambil tempat.  Sudah menjadi trend sekarang sambutan harijadi ni.  Untung anak-anak sekarang.

Asalkan anak-anak gembira, kita tersenyum puas meski terpaksa berusaha keras menyediakan segala persiapan.  Sudahlah dalam keadaan tiada bibik, dapat bayangkan bagaimanakan?

Hal-ehwal jemputan urusan ibu bapa Eki.  Boleh tahan ramai juga yang datang, Alhamdulillah.  Cukuplah dengan hidangan tersedia.  Mujur hujan turun lewat petang.

Acara harijadi semua sama sahaja.  Jemputan datang, makan-makan, potong kek, bergembira kemudian buka hadiah.  Tuan rumah tersenyum girang, anak-anak bergurau-senda.

Tahun ini genap 2 tahun usia Cayang Ejiki.  Semakin keletah, semakin bijak.  1001 gelagat mencuit hati.  Alhamduillah dikurniakan kesihatan baik belaka meski ada masa ujian kecil datang melanda.

Hari ini Cayang Ejiki sudah begitu sebati dengan kami semua.  Sehari tidak bersua muka serasa rindu membara.  Kurniaan Allah buat kami sekeluarga, meski hanya bersandarkan ikatan saudara, hubungan erat semakin ketat.

Kelebihan punya ibu saudara belum punya anak, segala kasih-sayang dicurah pada semua anak-anak di rumah tidak berbelah bahagi. 

  Kek ditempah dari Berry's.  Rasa tidak mengecewakan meski persembahan kek bertaraf biasa.  Kuda merupakan binatang kesukaan Cayang Ejiki.  


Antara tetamu awal yang hadir.  Dekorasi ringkas kali ini dan kebanyakkan yang hadir terdiri dari sanak-saudara serta rakan-rakan Ninie dan suami.


Keluarga bahagia.  Bilalah mahu bertambah ahli, setelah Cayang berusia 2 tahun, sesuai rasanya dia punya seorang lagi adik..he..he..he..


 My devoted family.  I love them in every single my breath



Antara menu yang disediakan.  Semuanya masak sendiri, kecuali Spagetti dari ibu mertua Ninie dan kuih-muih


 Hadiah untuk si kecil berusia 2 tahun.  Stok mainan sepanjang tahun, tak perlu lagi membeli.  Terima kasih pada yang sudi menghulurkan hadiah ini





nota:  entri harijadi tidak sampai di sini sahaja..

No comments :

Post a Comment