Followers

Tuesday, January 15, 2013

::Penipuan Memeluk Islam::

Mungkin akan ada berkata "balik-balik ayat sama, tapi tetap buat berulang kali," tetapi itulah hakikat.  Buat masa ini sibuk sedikit dan kurang masa untuk bersantai secara bebas.
 
Permulaan tahun baru agak menerujakan.  Kembali berniaga secara online, aktiviti kerja demi sesuap nasi makin bertambah, kesihatan sedikit terganggu, ini semulah alasannya.
 
Lagi pula siapa sahaja yang baca.  Lainlah jika punya pembaca ratus ribu, terpaksa juga cari jalan untuk sentiasa kemaskini.
 
Hari ini sudah terjah angka 14 bagi Januari, bermakna kurang dari 2 minggu nombor usia akan mendaki satu lagi anak tangga.  Hmm...how I wish that miracle number could decrease.  
 
Biarlah naik sebanyak mana asal hati sentiasa berbunga remaja.  Baru hidup semakin bersemangat untuk meneruskan apa sahaja di hadapan.
 
Tak mahulah bercerita pasal penambahan umur, sampai masa akan berganti juga.  Sebenar-benarnya tak tahu mahu kisahkan apa di sini.  
 
Gambar ada, walaupun tak banyak tetapi belum letak watermark lagi.  Malas betul mahu menghadap komputer sambil edit mana perlu.
 
Bila sebut pasal gambar, teringat akan gambar keluarga India menipu orang ramai dengan memeluk Islam.  
 
Mereka ke masjid-masjid mengaku mahu memeluk Islam kemudian umat Islam prihatin hulur bantuan kewangan.  Sangat mengambil kesempatan dan menghina okay!
 
Saya mula-mula baca perihal ini di blog Kak Diana, kemudian dapat pula melalui sebaran email.  Tak salah rasanya saya kongsikan di sini juga.
 
Harap-harap orang di luar sana akan lebih berhati-hati dengan penipuan mereka ini.  Mentang-mentang mereka tahu orang Islam ini lembut hati dan mudah kasihan, kesempatan diambil atas kekurangan tersebut.
 
Tak pasti pula saya sekiranya mereka ini berjaya diberkas atau pun tidak sewaktu entri ini saya taip.  
 
Kalau sudah ditahan, harap hukuman setimpal menanti,  tetapi jika masih bebas harap sangat umat Islam Malaysia perhatikan sekiranya mereka ini tiba di kawasan kejiranan.
 
Artikel di bawah ini saya copy bulat-bulat dari kiriman email tanpa sebarang suntingan.  Ada terlebih kurang, maaf dipinta.  Tujuan saya hanya untuk memanjangkan hebahan dan bukannya membuka aib mahupun pekong manusia lain.
 
Kejadian di Surau Assobah ...

Selepas sembahyang isyak jummat lepas di surau assobah, BBB, kami didatangi sekeluarga berbangsa india (ibu dengan 2 anak lelaki dan 2 anak perempuan) yang menyampaikan hasrat nya ingin memeluk islam. Menurut mereka, abang mereka telah islam dan sedang menuntut di pondok pasir tumbuh KB dan mereka bercadang nak ke KB selepas majlis pengislaman mereka. Kami diberitahu yg bapa mereka masih tidak bersetuju dengan hasrat mereka memeluk islam.


Majlis pengislaman mereka disempurnakan oleh ust Dr Zulkifli dan pehak surau telah mengadakan kutipan derma kilat dan kami berjaya mengumpulkan derma sebanyak RM4700.00 yg diberikan terus kepada meraka.


Ketika ahli surau berkongsi berita mengenai ini kepada rakan2 mereka didapati cerita itu bersamaan dengan apa yg berlaku di surau di salak tinggi.... satelah diteliti akan cerita tersebut besar kemungkinan besar mereka adalah orang yang sama ..... meraka mengambil kesempatan atas kemurahan hati orang2 melayu/islam  ..


Diharap kejadian ini dapat memberi peringatan kepada kita semua supaya lebih berhati2 dimasa hadapan. Mungkin kalau ia nya terjadi dikawasan kawan2, dicadangkan supaya butir2 peribadi mereka (IC no, alamat, gambar, phone numbers dsbnya) dapat dicatitkan. Pemberian wang harus dibuat berhati2 .. mungkin tak diberi terus, tetapi hanya diberi setelah urusan pengislaman mereka telah direkodkan oleh pehak berkuasa atau sebagainya


Description: cid:_2_06C5756806C80260002F1FC248257AEF
 
nota: macam-macam hal...

No comments :

Post a Comment