Followers

Monday, February 25, 2013

::Sedikit Kurang Sihat::

Sebenarnya hari ini saya berpuasa.  Masih ada puasa-puasa tertentu harus dilaksanakan dalam kadar segera.  Lagi pula perjanjian dengan Maha Esa tidak harus ditangguh.
 
Tapi bila bangun pagi badan down sangat.  Tekak perit sangat bila telan air liur.  Hingus selsema mula menjelma walau tidak banyak mengalir.
 
Pencegahan awal harus dilakukan segera.  Terus tuju peti ais cari Active 8 Lemon Amway.  Kebiasaannya bila ada tanda-tanda sakit tekak dan selsema itu dituju dulu.
 
Bila tekak lega siap-siap pula bancuh kolagen.  Rutin harian ni!  In Shaa Allah dan yakin demi kesihatan, loya pun telankan juga.
 
Baru semalam berbual dengan GM, semenjak mengamalkan kolagen antibodi badan boleh tahan juga.  Berselang-seli mereka-mereka di rumah sakit, Alhamdulillah masih mampu bertahan.
 
GM yang sedang sakit teruk pun saya masih okay dan tiada menjangkit lagi.  Kalau dulu, budak-budak sakit pun kesihatan turut terjejas sama.  
 
Sayangnya baru sahaja cakap boleh pula virus hinggap :(  Tapi hati ini kuat mengatakan ianya bukan jangkitan dari sesiapa tetapi dek terkena hujan malam tadi.
 
Ini pun dah ada sedikit kelegaan, cuma untuk sehari dua saya akan cuba mengelak dari duduk dengan mereka-mereka pembawa virus.  Badan tengah lemah, senang sahaja anasir luar datang hinggap.
 
Doakan kesihatan saya tidak terganggu ya dan saya turut mendoakan kesejahteraan anda semua.  
 
Hadirnya sakit merupakan penghapus dosa-dosa kecil kita di dunia.  Sabar dan redha sahaja dengan ujian Allah.  Kita manusia yang tidak terlepas dari segala dugaan :)




nota:  segalanya ada hikmah..
 
 
  
 
 
 
 

No comments :

Post a Comment