Followers

Thursday, March 7, 2013

::Sesekali Meluah Rasa::

I am neither offensive nor defensive.  Sejak dari dulu lagi, most of the time suka mengambil jalan selamat dengan berdiam diri walhal dalam hati berangkai-rangkai ayat disusun.

Sebenarnya tak suka falls into argument.  Yalah, bila kalah takut tak dapat terima kenyataan tapi kalau menang takut menyinggung pihak satu lagi.  

Yes, I always think bout other people although ramai cakap jangan aniaya diri sendiri demi membahagiakan orang lain.  Kenapa senang-senang nak mengalah!

Well, maybe I'm the eldest in family so since kid had been taught mengalah je dengan adik-beradik.  Sifat tak berapa nak melawan dibawa sehingga dewasa.

Tu yang bila tengok ada di antara orang dikenali bertegang urat, I'll not dare to interfere.  Tapi masalahnya bila bersikap reserved, mereka datang balik ask for opinion.  

Kalau one party tu takpelah juga, ini both parties.  Nanti cakap orang ni betul orang ni salah dah ada yang kecil hati.  

Apa pun, I'll never tell lie.  Kadang-kadang kenyataan susah untuk diterima tetapi itulah hakikat yang harus ditelan.  Suka atau tidak, kena beritahu juga cuma berlapik sedikit.

Bukan nak condemned ke apa ya, tapi secara jujur saya kurang suka "laser-melaser".  Entah,macam rasa kurang sopan pula.  Kasihan orang yang kena laser.

Tapi orang begini bagus tau, caused they don't keep something too long.  Once dah lepaskan laser that's it.  Kita yang kena ni harus tanggung kepedihan.  

I get used dengan karektor macam ni, among family and relatives ada je kaki laser.  No harm and no heart feeling.  Kita dah tau orang dia jenis macamana.  Afterall they spit out the thruth.

So for those seeking advises from me, I highly appreciate.  Walaupun sedar diri ni tak sempurna mana, whatever I have I share.  Baik ke buruk ke, betul ke salah ke itu terpulang pada penilaian.

Apa pun yang buruk itu datang dari kita, yang baik itu rencana Allah SWT.  Dalam dunia baik dan buruk datang sekali, tak boleh dipisahkan. 

And for those yang tiba-tiba menyelar dengan words "perasan baik" / "macam sempurna sangat" etc, pun terima kasih juga kerana without harsh words I will never be better.  


Yalah asyik ingat diri tu betul sahaja, tak ada orang nak seligi kepala bagi buka mata.   Whatever it is you still my friend.  Insyaallah, hati ini belum lagi terlintas mendoakan yang buruk-buruk. 


Kan kita pernah sama-sama duduk cari jalan penyelesaian bila ada masalah, not that easy for me to forget those days :)  and of cause I'm proud with your life now!  

Allah temukan kita dalam satu tempoh yang singkat untuk menjadi kawan dan tempoh tersebut banyak dipelajari untuk menjadi manusia berminda terbuka!  Terima kasih segalanya..



nota:  ikhlas...
  

No comments :

Post a Comment