Followers

Monday, March 4, 2013

::Terkini Di Lahad Datu::

Cemas dan semakin cemas.  Itu yang hanya mampu menggambarkan perasaan buat masa ini.  Semakin besar dan meletup-letup berita dari sana. 
 
Sehingga kini, pihak berkuasa telah mengeluarkan Zon Merah di dua buah kampung berhampiran Kampung Tunduo di mana Kampung Tunduo ini merupakan kawasan yang telah dikepung pihak berkuasa  
 
Sessi persekolahan di Lahad Datu digantung sehingga hari Rabu dan ATM telah menghantar 7 batalion ke sana.  Kedai-kedai pun dah tak banyak yang dibuka sejak isu pencerobohan berlaku.
 
Di Pengkalan TUDM Subang pula telah penuh sesak menyambut jenazah perwira negara yang terkorban.  Bermuram durja kita semua warga Malaysia.  Belum lagi tengok gambar-gambar ahli keluarga yang bersedih ;(
 
Kalau nak tahu update terkini, pergi ke link ini.  Rakan-rakan di FB pun banyak bantu sebar berita terutamanya yang dari sana.  Betapa teknologi benar-benar membantu. 
 
Cuma itulah, gerakan pihak askar dan polis tu tak perlu rasanya diwar-war.  Kita sendiri tak pasti siapa musuh siapa kawan. 
 
Jangan putus hantar doa ya rakan-rakan, dan hari ini juga sudah banyak gesaan supaya masjid-masjid melakukan Solat Hajat.  Harap kita semua bersatu dan mohon pada Yang Esa.
 
 
 
 
nota:  menyuntik adrenalin...
 
 

No comments :

Post a Comment