Followers

Monday, May 20, 2013

::Alhamdulillah Dengan Rezeki::

Kalau dulu, nak keluar berlibur atau nak release tension senang sahaja.  Bukanlah hebat mana pun setakat keluar makan, tengok wayang itu sahaja antara aktiviti digemari.  

Bila ekonomi meleset ada perkara harus diabaikan.  Takkan semata-mata mencari keseronokkan harus bazir berterusan.  Nafsu duniawi harus ditahan!

Tapi itulah, dalam keadaan sedemikian pandai pula cari ruang peluang.  Rajin juga join contest nak dapat tiket-tiket percuma.  

Kebanyakkan yang saya turut serta semuanya kalau Abang minat.  Kalau dia tak minat malas juga sebabnya nanti siapa nak temankan.

Mungkin juga rezeki dia yang tak pernah berkira dengan saya selama ini.  Setiapa apa yang saya turut serta tak pernah mengecewakan.  

Kalau filem wayang saya banyak turut serta melalui laman web Nuffnang tapi ada juga saya cuba dari laman web lain macam Murai.com dan banyaklah lagi.

Hari tu dapat tengok filem Lari ihsan dari Murai.com tapi tak buat review apa pun dalam blog, tak sempat :(  

Ada juga yang gagal tapi yalah, takkan lepas kita, kita balik nak dapat.  Orang lain pun ada rezeki mereka juga.

Macam hari tu dapat tiket Konsert Wings.  Saya masuk contest memang untuk Abang dan Alhamdulillah dapat tonton percuma.

Baru-baru ni pun dapat lagi peluang menonton pula filem Bikers Kental.  Ini saya join melalui laman sesawang GSC.  Alhamdulillah menang!  Ialah sejak awal promo Abang asyiklah sibuk nak tonton.

Dah dapat peluang secara percuma, apa lagi.  Senyum sampai ke telingalah saya.  Dari Nuffnang yang terbaru pun dapat juga, filem Fast & Furious 6.  Golongan lelaki mana tak suka tonton filem aksi sebegitu.

Kan dah dapat jimat banyak.  Biarlah orang nak kata saya cheapskate ke, apa ke yang penting mereka tak lalui apa yang saya rasa lagi pun ini semua pun berkaitan dengan rezeki.

Kalau Allah dah tentukan tiada rezeki buat macamana pun tetap tak dapat dan kita kenalah redha.

So, esok dan lusa hari menonton wayang.  Mujur semuanya dekat dengan rumah.  Kalau jauh kena fikir juga, nanti dek terkejar sangat rugi lain perkara pula!  

 


nota:  Alhamdulillah....

No comments :

Post a Comment