Followers

Wednesday, June 26, 2013

::Syura Juara Masterchef Selebriti 2::

Semalam secara sahih Syura berjaya memegang mahkota juara bagi Masterchef Selebriti Musim Ke-2 setelah bertarung sengit dengan Celina Khor di peringkat akhir.

Tahniah buat Syura yang dianggap peserta "under dog" oleh ramai pihak berjaya membuktikan penyertaan dalam pertandingan ini bukan sekadar mengisi ruang.

Tak tengok pun semalam apa juadah yang dipertaruhkan oleh kedua-dua peserta tetapi bila sudah diangkat sebagai juara, bermakna juri pasti punya alasan mereka tersendiri.

Tapi terus terang saya katakan, Masterchef Selebriti ni dahsyat juga persaingannya.  Melihatkan mereka memasak seolah bukan lagi tukang masa amatur.  Cuba suruh saya masak? hmm.....hahahaha....

Cuma tak sukalah bila kemenangan Syura dipertikai sehingga dia dihentam teruk di laman-laman sosial.  Aduh, janganlah emosi sangat!

Mungkin Celina begitu konsisten sepanjang pertandingan dan sering memberikan menu masakan sesuatu yang baru dan di luar kotak, tetapi  para juri peringkat akhir bukannya melihat prestasi Celina dari awal.

Kasihan Syura.  Sepatutnya penonton berbangga bilamana peserta yang tidak langsung memberi cabaran boleh muncul juara.  Itu menandakan dia melalui peningkatan drastik.

Kemenangan tersebut juga membawa tuah bagi badan kebajikan yang diwakili oleh Syura, Breast Cancer Wellfare Association.  Secara automatik RM60, 500 akan disalurkan ke pusat tersebut. 
 
Tahniah sekali lagi buat Syura.  Inilah rezeki namanya, Insyaallah dia akan bawa ibunya menunaikan umrah dan hadiah tiket penerbangan yang dimenangi bolehlah Syura dan suami pergi berbulan madu.


 Gambar dari Google Image, web:  beautifulnara.com




nota:  terima dengan hati terbuka..

No comments :

Post a Comment