Followers

Thursday, June 20, 2013

::Teduhan Kasih::

Sekarang cerita bersiri yang tengah hangat sudah semestinya TEDUHAN KASIH (TK).  Bersiaran setiap hari jam 7 malam di saluran TV3.

Saya dengan TK ni tengok tak tengok jugalah kiranya.  Waktu bersiaran tak sesuai sangat, tapi basically tahulah jalan cerita setakat ini.

Sayangnya saya tiada novel TK, mungkin novel ini keluar bila saya sudah mula berhenti membeli.  Kalau ikutkan tak sabar nak tahu penghujung cerita.

Mesti happy endingkan?  Malas nak pinjam pada rakan-rakan yang memiliki novel TK.  Bila dibawa ke kaca TV, okay juga para pelakon yang memegang watak utama.

Cuma jika watak Iffa tu kalau ada pelakon lebih berkarisma mungkin lebih menarik.  Bukannya Sherry Ibrahim tak bagus tapi tak capai lagi ke tahap 5 bintang.

Adi Putra aka Ehsan seperti biasa.  Excel!  Hari ini ramai dah berangan kalau boleh dapat suami seperti Ehsan.  

2 watak antagonis yang dimainkan oleh Nabila Huda dan Zarina Zainuddin adalah klimaks cerita setiap hari.  Tak sabar nak tengok dua orang ni meroyan bila melihat kebahagiaan Iffa.


Ada sahaja rancangan jahat diatur.  Sampai bila agaknya mereka berdua ini akan sedar ya?  Siri hari ni, mak tiri Iffa sudah dapat balasan setimpal.  Itu pun Kak Long Iffa tak ambil ikhtibar lagi.

Suara Kak Long dalam TK ni macam petir.  Bila dia geram pada Iffa sebiji macam orang dirasuk.  Rasanya dalam cerita ini watak Zarina Zainudin berjaya memberi impak kepada penonton.


Memang watak Iffa dalam novel sebegini lembik ya?  Apa orang buat, dia pasrah dan dalam masa sama tak berhenti berharap manusia sekeliling berubah dan terima dirinya seadanya.

Mesti nanti satu hari dia bangkit dari kelemahan dan pertahankan hak dia.  Agak sahaja!  Tapi dia wanita baik, mesti takkan ada episod balas dendam.


Lama lagi ke siri TK ni?  Tak pernah rekod pun, selalu tanya sahaja pada sesiapa di rumah apa berlaku.  GM ikuti rapat siri ni.  


Sebelum puasa barangkali tamat agaknya.  Bilalah Kak Long dengan Ayu tu dapat balasan?  Sekejam-kejam perbuatan diaorang, kejam lagi agaknya balasan diturunkan.


Sekarang dah jadi satu trend naskah novel diterjemah ke layar perak dan TV.  Double bonus diterima oleh pengarang :)  tapi tak dinafikan cerita novel banyak yang best.

Jom sama-sama kita nantikan kesudahan TK.  Harapnya tak meleret macam cerita Adam & Hawa tu, towards the end dah rasa menyampah nak tengok!  hehehe....

 Imej dari Google Image, web site :  http://www.perekacerita.com/2013/03/teduhan-kasih.html





nota:  layan....

No comments :

Post a Comment