Followers

Monday, July 22, 2013

::Semput..Hahaha::

Kembali bersua di hari baru, minggu baru.  Puas dengan hujung minggu yang lalu?  Pasti ramai sibuk buat persiapan kedatangan Syawal.
 
Khabarnya jalan-jalan utama sekitar Kuala Lumpur sesak dari minggu lepas lagi.  Saya masih belum punya kesempatan untuk menjadi sebahagian dari lautan manusia di atas jalan raya.
 
Mana nak ada masa, sedang gigih siap tempahan.  Hujung minggulah masanya saya punya kelebihan bila Abang turut sama hulur bantuan.  

Mujur tahun ini usahasama dengan Ayu Bam Bam.  Jika tidak pasti sudah terlantar di atas katil dek keletihan amat sangat.  Semput!! hehehe....

Semalam hari terakhir saya buka tempahan untuk pembeli yang ingin kuih dihantar melalui pos.  Dah ramai merungut servis Pos Laju sangat menurun.  Yalah, sana sini guna khidmat Pos Laju manalah tak sesak.
 
Makanya, sebelum kuih saya tersangkut di mana-mana pejabat pos, adalah lebih baik saya ambil langkah awal dengan menghantar tempahan awal meski Raya masih jauh lagi.
 
Tapi tempahan untuk penghantaran biasa masih lagi dibuka sehingga hujung minggu ini.  Itu pun bergantung kepada bilangan kuih perlu disiapkan.  
 
Andai rezeki melimpah, lebih awal dari itu sudah saya tutup.  Kalau tidak saya dan Ayu Bam Bam akan beraya dengan muka seperti Popiah..hahaha...
 
Sebenarnya banyak bicara mahu dikongsi bersama tapi itulah, kekangan masa.  Saya buka FB pun hanya untuk melihat Inbox pembeli yang nak order.  
 
Aktiviti skodeng akaun orang lain pun dihentikan seketika.  Apalah agaknya cerita laman sosial?  Banyaklah yang saya terlepas segala gosip dan kisah sensasi.  
 
Entri ini dihasilkan saja-saja sambil melepaskan semput menyiapkan tempahan.  Agak tepu juga otak bilamana tangan laju menggulung, mata mengantuk.  Sebab itulah bersidai di sini seketika.
 
Nanti-nanti saya sambung bicara ya... ;)  Bagi yang berminat nak tempah POPIAH BERSIRA SAMBAL, KEK BATIK, KUIH SIPUT, SAMBAL DENDENG boleh sahaja email ke:iluvclothez@gmail.com atau add sahaja saya di FB, senang kita berurusan melalui Inbox sahaja. 

Semuanya dah bertuan.  Setiap hari belum ada yang kosong tapi masih boleh tempah kalau berminat.  Dijamin puas hati! =)
 
 
 
 
nota:  Alhamdulillah....
 
         
 
 

1 comment :

  1. Wahh, sibuk nyer dia ... Skang tengah hot pasal Ashraff ... Tapi tu semua x penting ... Semoga terus sukses jual popiah ...

    ReplyDelete