Followers

Sunday, September 15, 2013

::Selamat Hari Malaysia::

Rakyat Malaysia cuti panjang sehingga Isnin sempena meraikan Hari Malaysia.  Tahun ini genap 50 tahun negara Malaysia tertubuh sejak tahun 1963.

Ke mana sahaja destinasi bakal dituju semua warga Malaysia?  Khabarnya dari Jumaat malam lagi lebuhraya dibanjiri kenderaan.  Rasanya semua berpusu-pusu keluar bercuti.

Tak kiralah balik kampung ke, melancong ke yang pasti semua ambil kesempatan merehatkan minda buat seketika.  Tujulah ke mana sahaja pun, keselematan diberi keutamaan okay!

Kalau ikutkan saya pun tiada sebarang perancangan tapi nak dijadikan cerita esok akan ke Port Dickson (PD).  Ad-hoc plan bersama adik Abang, Nisa.  Cari-cari hotel, sekali dapat.

Bulan ni dah berapa kali berulang ke PD even last week pun ke sana juga.  Ada perkara harus disegerakan itu yang ke sana.  Hal apa tak sesuai rasanya untuk dikongsikan.

Esok pergi lagi tapi kali ini memang untuk bercuti.  Bolehlah dapat berehat 2 hari 1 malam.  Boleh tahan juga harga hotel/apartment di sana.  

Yalah, dah lama tak buat urusan mencari hotel itu yang tak tahu price range.  Tengok pada harga sekarang, tak adalah nak pergi bercuti dengan kerap.  Mau setahun sekali sahaja.  Itu pun belum tentu.

Mesti padat PD esokkan?  PDkan antara tempat peranginan yang berhampiran buat warga Kuala Lumpur.  Itu yang rancang gerak sana awal pagi.  Tak tahulah tercapai ke tidak hajat bertolak awal...he..he..he..

Okaylah, better stop now.  Nak kena kemas barang untuk esok.  Apa pun tak buat lagi ni, dahlah nak keluar rumah sebelum Subuh =)

Selamat Menyambut Hari Malaysia semua!  Semoga keharmonian di antara kaum yang sudah sedia terjalin akan terus erat dalam mengukuhkan lagi kestabilan negara.  Tak kira apa pun keturunan kita, kita tetap SATU MALAYSIA dan Malaysia tidak akan ada tanpa kita semua!  Proud to call myself MALAYSIAN and so do you.  I Love My Country & I Love People whom we MALAYSIAN!!!


Gambar dari Google Image





nota:  senyum tak perlu kata apa-apa....... 

         

No comments :

Post a Comment