Followers

Monday, October 7, 2013

::Siapa Tak Suka Kalau Percuma, Betul Tak?::

Sesiapa rajin baca blog ini pasti tahu selepas I-Phone saya lesap memang tak ada beli telefon yang baru.  Tak berapa nak mampu kaedahnya, maka pakai sahaja telefon lama.  Ala-ala Nokia zaman purba =)

Mula-mula rasa canggung sangat bila telefon pintar tiada di tangan.  Yalah, dah berapa tahun pakai, semua pun dihujung jari especially bila berada di luar.  Tapi masuk 2-3 bulan, everything back to normal.

Almost everyday recee harga telefon, semuanya mahal belaka.  Silap saya juga, nak yang dahsyat mana tak cantik harganya..hehehe...

Hampir setahun juga hidup tanpa smart phone sampai dah malas nak ambil tahu.  Lagipun saya sentiasa ada peluang untuk melayari internet dengan laptop, itu agaknya tak terasa sangat.

Raya ke berapa, saya tak ingat pergilah ke KLCC dengan Ninie.  Tujuan asal bawa anak-anak di rumah berlibur naik train.  Petang macam tu, GM dengan Ayu Bam Bam sampai nak ke Maxis.

Ayu Bam Bam nak tebus SKMM and intend to get another phone as 2nd phone.  Sayangnya off line, tak boleh nak check and redeem.  

Alang-alang sampai sana Ninie dan GM masing-masing tinjau offer menarik dari Maxis.  Kami pengguna setia Maxis more than 15 years macam tu.  Even GM, her 1st number remain until today with Maxis. 

Not to say Maxis bagus sangat, ada juga masalah dan perkara menimbulkan ketidakpuasan hati but what to do.  Line coverage that we received much more better than other Telco so either like it or not, have to stick.

Tanya itu tanya ini, argues this and that sekali Maxis representative checked GM entitle to get free 1 smart phone tapi kena kontrak package for 2 years.

This offer they give to Maxis One Club Members.  Tak pasti tawaran ini masih ada lagi atau tidak. 

Dah nama percuma, takkan tak nak.  Not even single cent required, ha sesuai sangatlah untuk saya yang poket bocor.   

Since that day, nak masuk 3 bulan saya dah menggunakan HUAWEI ASCEND Y300.  Smart phone with Andoroid.  Bolehlah nak FB/Tweet/Whatsapp/Candy Crush/Instagram/Internet etc.

Nak kata best sangat tu tidaklah tapi okay dari tak ada langsung.  Performance wise of course tak boleh nak dibandingkan dengan I-Phone.  Jangka hayat bateri pun tak sebagus mana.

Apa pun saya bersyukur, yalah dari nak dibandingkan dengan orang lain yang langsung tiada kemudahan gajet di tangan sekurang-kurangnya Allah masih beri saya ruang tersebut.

Hope so telefon ini mampu bertahan lama dan kurang mendatangkan masalah.  Insyaallah kalau ada rezeki nanti Huawei ini akan saya jadikan telefon kedua.  Senang nak Whatsapp.

Kalau I-Phone aplikasi Whatsapp kena beli.  Eh, ke sekarang dah percuma?  If you ask me I still vote for I-Phone.  Why not Samsung?

Abang ada Note 8.0 and yet I still compliment Apple.  Entahlah, hanya mereka yang pernah guna sahaja tau bagaimana rasa Samsung vs Apple.  

Tak kisahlah, afterall its just a phone.  When times come, still have to say good-bye to it.  Dah nama pun duniawi, mana ada kekal selamanya ;) 


    Inilah telefonnya.  Imej saya ambil dari Google Image




nota:  dah tak tahu nak cerita apa sebenarnya...

No comments :

Post a Comment