Followers

Monday, November 11, 2013

::Super Mokh Sebuah Muzikal::

1st of all, this musical theater is highly recommended.  Thumbs up!  Takkan menyesal jika pergi menonton.  Kalau ada duit lebih, laburkan duit beli tiket dan tonton, gerenti puas hati.

Muzikal SuperMokh akan berlangsung sehingga 18 November ini.  Saya promote ini tiada kena-mengena dengan ganjaran ataupun minat Hans Issac ke, sebab ini produksi beliau.

Saya sarankan kerana anda akan terhibur dan tenggelam dalam kehidupan seorang lagenda Malaysia, Allahyarham Mokhtar Dahari.

Siapa tak kenal dengan Allahyarhamkan?  Nama beliau tidak asing walaupun pada mereka yang tidak minat dan tidak bermain bola seperti saya.

Jujurnya saya sekadar kenal nama.  Tak pernah ambil pusing pun biografi Allahyarham, apatah lagi pencapaian semasa hayat dikandung badan.

Tapi bila menonton teater ini, betapa saya bangga kita punya lagenda seperti beliau.  Footballers should watch this inspired theater.  Kenal apa sebenar erti perjuangan. 

Mungkin selepas menonton pemain bola negara akan lebih bersemangat dan bercita-cita mahu jadi seperti Allahyarham Mokhtar Dahari.

Teater ini berkisar bagaimana insan istimewa Mokhtar Dahari berhadapan dengan pelbagai cabaran sepanjang karier pemain bola sepak berkaliber.

Awie berjaya menghidupkan watak Allahyarham dan ada sebuah lagu disampaikan beliau begitu terkesan di hati.  Terbayang di mata betapa Allahyarham benar-benar kecewa dengan apa yang melanda dirinya.

Jika benarlah apa dipersembahkan itu kisah benar, saya memang respek dengan lagenda bola sepak ini.  Meski dibayar tidak semewah seperti pemain hari ini, beliau tetap berusaha keras menjulang nama pasukan dan nama negara.

Terima kasih Ina, adik Abang for the ticket.  Ina one of essemble bagi teater ini.  Dia beri 4 keping tiket, malangnya saat akhir Abang tak dapat turut serta.  

Ini sedang berkira-kira mahu tarik Abang ke Istana Budaya.  Kalau Ina ada tiket lebih lagi, bolehlah hulur-hulur.  Tapi kalau tak ada, tak mengapa, kita beli sahaja :)

Yang pasti kalau tonton berkali-kali pun confirm tak bosan.  Ada ke publisher yang jual biografi Mokhtar Dahari?  Kalau ada ingat nak beli untuk koleksi bacaan pula.  Nanti nak Google..

 Complimentary ticket tapi view agak dekat dengan stage.  Clear dan tak terlindung.  Thanks once again to Ina :)  Nyanyi baik-baik ya


   Super Mokh, Lagenda Bola Sepak Malaysia.  Disanjung tinggi peminat tempatan dan digeruni ketika beraksi di padang



 Kalaulah saya punya kesempatan melihat dia beraksi di padang, pasti saya menjadi penonton setia ke stadium



 Pameran aksi Mokhtar Dahari di ruang legar Istana Budaya



Sayang Abang tak dapat turut sama jadi penonton.  Yang penting mereka turut terhibur dan bangga dapat menyaksikan pementasan "Super Mokh Sebuah Muzikal"

Cepat dapatkan tiket sementara masih ada kekosongan.  Kalau ikutkan respon penonton, rasanya teater ini akan dapat sambutan hangat di kalangan peminat.

Pelakon lain turut berlakon selain Awie ialah Maya Karin, Rashidi Ishak, Douglas Lim, Dina Nazir dan penggiat teater tempatan.





nota:  harimau mati meninggalkan belang...


2 comments :

  1. kak mana nak daptkan tiket ...nak gi tgk la...tiket murah baper

    ReplyDelete
    Replies
    1. beli online senang...g tgk kt www.ticket2u.biz senang blh tgk trus harga tiket dgn seat yg best...cepat b4 18 Nov nie

      Delete