Followers

Wednesday, January 15, 2014

::Gatal-Gatal::

Dari minggu lepas hinggalah ke hari ini badan dilanda kegatalan melampau.  Bermula dari satu dua tempat di bahagian badan, sekarang dah merebak teruk!

Kerja asyik menggaru tak berhenti sehingga luka jadinya.  Tak tahu apa punca, tiba-tiba naik bintik macam gigitan nyamuk.  Kemudian membengkak.

Bila tak ubah seperti beruk kena belacan, baru terhegeh-hegeh ke klinik.  Itu pun puas ke sana sini mahukan doktor yang dah kenal.

Akhirnya mengalah, pergi juga jumpa doktor yang tak pernah buat rawatan.  Well, bila doktor tak biasa rawat di baginya ubat biasa.  Zyrtec+Piriton which I had consume earlier before seeing him.

Bezanya dapat suntikan.  Jadi marilah berdoa semoga gatal-gatal ini akan reda.  Malu rasanya bila tak berhenti menggaru.  Depan orang pun dah tak kira, miang punya hal.

Mean time, cari juga traditional remedy.  Anyone would like to share?  Cuci dengan air garam dah buat so other than that okay.  

Kalau tak baik juga terpaksa ke hospital.  Ini yang leceh but I pretty confident masalah ini akan berakhir.  

According to doctor, is either allergy towards food or surrounding.  Habuk ke hama ke pepijat ke semua boleh jadi so I took this reason sebabnya bilik dah lama tak berkemas.  Confirm kedap virus!

Kalau sudi, tolong doakan saya supaya gatal-gatal ini berlalu pergi.  Nak tengok gambar ke?  Nanti ya, buat masa sekarang fobia pula nak share.  Takut lama bertapuk di badan.



nota: macam-macam hal...

7 comments :

  1. Mungkin akak kena mcm sy kena dulu. hama kot.... rujuk entri : http://diana1185.blogspot.com/2011/05/kegatalan-sebab-aku-memang-gatal.html.

    Sy beli dettol dan rendam kaki yang gatal2 tu dalam baldi berisi air dettol. lepas tu gatal2 beransur hilang. alhamdulillah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok confirm cuba! nk cpt2 g beli dettol..thanks dik :) da x tahan ni, sbb x baik2 lg...

      Delete
  2. Sian nyer ... Semoga cepat sembuh ....

    ReplyDelete
  3. Laa hai ... Sian nye, semoga cepat sembuh ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. x sembuh lg nie..da fkir nk jmpa doc 4 2nd time...sob..sob..sob..

      Delete
  4. Replies
    1. gatal2 da ilang..tp kdg2 ade jgk gatalnya tp yg sedih tinggal tanda..sob..sob..sob..

      Delete