Followers

Wednesday, January 1, 2014

::Suria 2014::

Indah benar suria pagi 2014.  Bibir hanya mampu mengukir senyuman tatkala masih bernafas di tahun baru, Alhamdulillah.

Apa perancangan di hari kelepasan am?  Cuti atau tidak masa saya sama sahaja.  Mengharapkan kesibukkan akan menjadi teman sejati sepanjang 2014.  

Malam tadi ada perhimpunan aman di Dataran Merdeka.  Ramai suara sinis menyindir tak turut serta ke?  Its okay, they have my support from far.

Kita punya hak untuk bersuara bukan bila merasakan sesuatu tidak kena dan isu kenaikkan harga bukanlah perkara enteng kerana kesan terasa sangat!

Jika tidak TURUN ke jalan, saluran mana lagi hendak KERAJAAN dengar rintihan?  Sedangkan apa sahaja kita lakukan selama ini seolah tidak membuka mata pihak berwajib.

Tak apalah seandainya ada tidak bersetuju dan selesa dengan kenaikkan harga tapi bagi kami yang sangat tersepit, itu adalah antara usaha meski saya yakin KERAJAAN memandang sepi.

Alamak, kenapa di hari nan indah ini saya membebel perkara menyengit hati?  Supposed fill with something positive to start my day.

Okaylah, nak siap siaga.  Mahu menjemput Abang dan mengisi hari pertama 2014 dengan perkara-perkara indah.  Esok Buah Hati mula bersekolah, tak sabar nak kongsi pengalaman!




nota:  hanya perlu senyum...

No comments :

Post a Comment