Followers

Wednesday, March 5, 2014

::Aduh, Teringinnya!::

Di Istana Budaya sedang berlangsung Teaterikal Suara Kita dengan menampilkan Erra Fazira, Awie dan Ziana Zain sebagai penggerak utama.

Ya Allah, teringinnya menonton tapi bila meninjau harga tiket???  Okay kita buat-buat tak nampak ya, tak mampu rasanya nak membeli buat masa ini.  

Dahlah ramai memberi komen positif, tapi itulah nak buat macamana.  Beberapa perancangan sedang dilanda ujian, kenalah redha dengan keadaan.

Bagaimana agaknya Erra dan Awie bersatu lantaran mereka punya lorekan episod bersama.  Kalau saya, biar pun ianya atas urusan profesional ternyata tidak akan mampu melaksanakan.  

Awal-awal tolak tawaran meski nilainya mampu membeliakkan biji mata.  Ternyata saya tidak sekuat mereka tatkala melibatkan hati dan perasaan.  Rapuh sangatkan?!

Sekeliling saya bukan tidak ada yang berputus kasih kemudian bahagia menjadi teman, malah pasangan masing-masing menerima baik antara satu sama lain.  

Mungkin sewaktu melayari bahtera percintaan, hati tidak terlalu mendalam sayangnya dan mereka sentiasa berpegang pada hakikat berkasih tidak semesti bersatu.

Perasaan kasih dan sayang ini unik.  Pandai kita menguruskan, Insyaallah senang redha dalam segala hal.

Saya?  Entah! Hakikatnya saya mudah menyayangi seseorang tidak kira siapa pun dia.  Bila sayang menguasai, segala keburukkan secara automatis terkatup rapi malah sebaik mungkin saya sembunyikan apa sahaja yang negetif.

Eh, kenapa nak meleret kisah kasih sayang pula ni.  Walhal nak selit sedikit di sini keralatan tidak dapat menjadi antara penonton bertuah di Istana Budaya.

Tak apa, persembahan masih berjalan sehingga minggu hadapan.  Manalah tahu, ada pula insan budiman belanja saya menonton Suara Kita ke.  

Kalau tiada, mohon Eirma Fatima tayangkan ke mana-mana saluran TV.  Kena bayar pun tak apa, janji dapat tonton.  
nota:  menguap lebih sepuluh kali...  
  
 

No comments :

Post a Comment