Followers

Saturday, March 8, 2014

::Aduhai Hanez Suraya::

Habis kecoh sana-sini al-kisah Hanez Suraya (HS) dan teman lelakinya.  Cacian dan makian menguasai ruangan kisah hidup mereka sejak kebelakangan ini.


Saya nak kata minat pun tidak Hanez Suraya ni, nak kata tak minat pun tak juga.  Belum ada lakonan dia yang betul-betul menangkap rasa kekaguman diri.  Tapi kewujudan dia dalam industri saya sedar.


Saya tidak anti dia tapi tatkala dia menjadi duta satu produk, entah kenapa saya tak percaya.  Yalah, HS dah sah-sah kulit putih sekali jadi duta produk kecantikkan, susah nak kata keberkesanannya. 

Berbalik isu skandal HS, hmm..macamana nak komen ya?!  Macam nilah, ini pendapat saya okay!  Don't mix with others & I might be wrong.

Bila kita ni berdampingan dengan orang yang memang telah berrumahtangga, suka atau tidak kita akan dituduh perampas so same goes to HS.  Walhal kita tak tahu apa hujung pangkal sebenarnya.

Harus diingat, mereka-mereka yang sama seperti HS anda sedang bermain api dan risiko untuk dicaci amat tinggi.  Just put yourself on 1st wife shoes, apa yang anda akan rasa itulah juga wife kepada boyfriend HS rasa.

Dah tahu akan status serta keadaan meruncing, HS should keep silence.  Tak perlulah dari awal memberitahu sana-sini akan perhubungan yang sedang terjalin, although she try to be honest.

Ini kerana musibahnya akan makan diri sendiri.  Yalah, dalam dunia ni tak semua perkara kita harus pertonton pada umum.  Sendiri makan sendiri simpan.  Sendiri kena cirit-birit sendiri cari ubat.  That's much more better, right?

Berdamping dengan suami orang banyak hati perlu dijaga, banyak perasaan perlu dipelihara.  Afterall, HS takkan tak tahu kedudukkan sebenar dia.

Damage has been done, sekali lagi HS dengan angkuh melakukan sidang akhbar yang mana akhirnya tepuk dulang terpercik ke muka sendiri dan menambah bara di hati ramai rakyat Malaysia.

Malaysian are norm people dan hati mereka sangat sensitif apatah lagi melibatkan hal orang ketiga dan anak-anak and in this issue, HS bukan sahaja deal rumahtangga kekasih hati tetapi dengan seluruh rakyat Malaysia secara tidak langsung.

Sekarang HS terpaksalah tanggung segala apa sahaja natijah atas kesilapan.  Bukan senang lagi untuk pujuk hati-hati yang terguris.  Kerana itulah dia teruk dihentam sana-sini.  

Better for her remain silence sahaja.  Tak perlu lagi menegak benang yang basah as everybody have an evidence that shows her stupidity.  

Jangan tak tahu di FB ada group "Kami Benci Hanez Suraya".  Ayoyoyo, takutnya saya dengan kemarahan rakyat Malaysia!

Buat isteri kekasih hati HS, Liyana Manan (LM) bersabar dan bertabahlah menjalani kehidupan hidup.  Memang benar, bergegar tiang Arsh bila isteri mohon cerai but I thik she deserve a better life either.

Insyaallah, beribu rahmat menanti di saat berlalu kedukaan nanti.  Allah sentiasa bersama-sama insan teraniaya.

If I were her, maybe I'll take same action.  Entahlah, tak kena batang hidung susah nak kata.  Tapi my sincere sympathy goes to her.  Bukan senang nak berhadapan masalah sebegini.

Sementelah suami sendiri menentang dan bangga menghadiri sidang akhbar mempertahan kekasih hati di khalayak ramai.  Siap bawa lawyer, seolah menunjukkan mereka di pihak benar.

You are such a stronger lady, LM!  Tak kisahlah LM berada di pihak benar atau tidak, tapi bila suami sendiri bersikap sedemikian...Renung-renungkan..


Sekali lagi ditegaskan, rakyat Malaysia bukannya bodoh.  Sebelum mereka keluar kenyataan, ramai sudah ada kronologi bahawa tindakan pasangan ini dangkal.

Kemudian, sehari selepas PC tiba-tiba HS mengeluarkan kenyataan pula sudah tidak mahu ambil kisah samada LM akan mohon maaf atau tidak?!  So what's the point of early PC?!

Okay, not going to comment anymore.  Ramai lagi sudah memberi pandangan.  Good luck to everybody yang terlibat dalam drama HS ini ;)




nota:  macam-macam cerita...         

No comments :

Post a Comment