Followers

Thursday, March 13, 2014

::Dugaan Sedang Melanda Malaysia::

Kesibukkan negara dalam misi pencarian MH370 sedikit sebanyak menutup banyak isu-isu negara buat masa ini.  Segala perhatian teralih ke arah pesawat ghaib.

Antaranya masalah air yang sudah berada di paras sangat kritikal.  Jadual catuan air kali ketiga sudah dikeluarkan Ahad lalu.  Semakin banyak pintu rumah berhadapan isu air.

Jerebu juga semakin mengaburi pandangan mata.  Sehingga jam 9 malam, Pelabuhan Klang sudah mencatat bacaan IPU merbahaya.  Beberapa kawasan lain, semakin buruk tahapnya.

Apa tindakan Kerajaan ya bagi mengatasi bencana alam sedang dilalui ini?  Pembenihan awan sudah ditangguh beberapa kali.

Kawasan yang seharusnya diisytihar darurat juga tidak berlaku.  Harap sangat Kerajaan ambil pusing juga situasi semasa dan segera mencari alternatif penyelesaian.

Rakyat Malaysia lembut hatinya, mereka tidak menuntut perhatian terlalu ekstrim.  Kerana itu kebanyakkan dari kita berjaya bersabar dan mengharap sesuatu yang baik dari Kerajaan.

Harap sangat esok jerebu akan berlalu pergi kerana ruang perhatian harus tertumpu pada misteri kehilangan pesawat.  

Allah benar-benar sedang menguji tanah air tercinta.  Apa sebenarnya hikmah disebalik semua ini?  Mari kita sama-sama bermuhasabah dan meneliti segala lompong kekurangan.





nota:  panasnya cuaca...

No comments :

Post a Comment