Followers

Tuesday, April 29, 2014

::Sembang Malam::

Tak berapa nak sihat, malas rasanya nak buat segala macam kerja yang menanti di depan mata.  Emosi pun tak berapa stabil, mudah tersinggung.  Borak kosong sahajalah!

Tadi masa mula-mula masuk ke sini tangan pantas menaip URL lama.  Menggelabah juga bila tiba-tiba keluar "blog does not exist".  Sekali teringat dah tukar, barulah denyutan jantung kembali normal.

Sendiri buat sendiri lupa, sah kena telan kismis banyak.  Ketajaman daya ingatan semakin tumpul, banyak perkara simple gagal restore dengan baik.

List blog yang saya follow juga masih gagal muatnaik.  Mana silapnya kurang pasti.  Barangkali harus dibuat berkali-kali baru menjadi.  Ini saya ulang 2-3 kali terus malas bila tak mendatangkan hasil.

Punyalah sejak akhir-akhir ini saya jarang bersidai di laman internet, Fizz Fairuz dan Almy Nadia langsungkan pernikahan pun baru diketahui.  Semoga perkahwinan mereka kekal sampai bila-bila dan tidak lagi dilanda badai seperti suatu ketika dahulu.

Itu satu kisah, satu lagi cerita bilamana Fizza Elite sah bercerai dengan Adam AF di Mahkamah pagi tadi.  Apa sebenarnya masalah mereka ya? 

Perkahwinan dibina tidak sampai sempoh setahun sudah berakhir di meja hakim.  Waktu mula-mula mereka berkahwin saya pandang tinggi ke pasangan ini.  

Manakan tidak, Adam hanya berkenalan dengan Fizza dalam satu tempoh agak singkat kemudian terus mahu mendirikan mahligai cinta.  Tup-tup sudah berpisah.

Sebenarnya kahwin cerai ini biasa sahaja dalam kehidupan seharian cumanya bila memegang title selebriti, suka atau pun tidak kehidupan peribadi sudah menjadi hak milik masyarakat terutamanya peminat.

Kita doakan yang terbaik sahaja buat mereka dan sesiapa sahaja hubungan sedang dilanda badai.  Bersabar dan berserah pada Allah SWT.  Jodoh pertemuankan ke di tanganNya.

Dua hari lepas Presiden Amerika Syarikat melawat Malaysia.  Tak seronok pun, menyusahkan lagi adalah.  Terutamanya bila dia mahu prosedur mengikut apa pihak mereka tetapkan.

Ingat kita negara pengganas ke? Perdana Menteri kita ke sana tak ada pula sampai tahap sedemikian.  Nampak sangat Presiden US ramai musuh sebab itu curiga sentiasa.

Nasib baik setakat dua hari.  Buatnya lawatan beliau dalam satu jangka waktu lama, macam-macam lagi kehendak beliau harus dipenuhi.  

Menanti apa benefit yang bakal kita peroleh.  Saya ni dengan Amerika ada rasa sakit hati kerana dia suka bersekutu dengan mana-mana pihak sealiran kemudian ambil kesempatan atas kebaikkan.  

Mostly Muslim's country being a victim.  Kasihan melihat saudara Islam ditindas demi mencapai matlamat Si Perancang.  

Okaylah, dah menguap berkali-kali.  Cepat pula mengantuk malam ni.  Barangkali badan kurang sihat itu yang mudah sikit.  

Ada kesempatan, sambung bicara lagi....




nota:  apa-apa aje...






 

   

No comments :

Post a Comment