Followers

Monday, February 9, 2015

::Pertama Di Februari::

Tak tahu bila agaknya saya punya mood untuk sentiasa bersiaran.  Perasaan serba tak kena sebenarnya.  Terlalu banyak bermain difikiran sehingga badan menerima padah, letih lesu jadinya.

Dah masuk Februari, bermakna 2015 hanya berbaki 10 bulan.  Sekelip mata sahaja nanti sedar-sedar sudah penghujung tahun.  Tidak terhitung masa bergerak, ibarat sehela nafas ianya berlalu.

Baru-baru ni, Perdana Menteri selaku Kementerian Kewangan telah mengumum langkah penjimatan belanjawan negara dan salah satu darinya menghentikan selama setahun Program Latihan Khidmat Negara (PLKN).

Hmm..pengumuman tersebut memberi impak yang besar kepada kami kerana kami adalah antara pengusaha kem ;(  Sedih bila PM umumkan sedemikian, bayangkan dalam masa terdekat apa pula punca rezeki kami?

Tak apalah, ini ujian.  Redha dan bersabar itu sudah pasti.  Buat masa ini, kami menanti apa keputusan Kerajaan Malaysia kerana mereka menjanjikan pengusaha seperti kami tidal akan diabaikan.

Not going to comment about this matter.  After all, tak ramai pun tahu kami menjalankan perniagaan sedemikian.  Sekarang kami berusaha mencari jalan keluar, paling tidak dapat cari pendapatan lain sepanjang tahun.

Perkara sebeginilah kadang-kadang cepat meruntuhkan semangat.  Puas memujuk hati, Allah tidak akan turunkan musibah sekiranya umatNya tidak mampu menanggung.  Ini semua tanda Allah sayangkan kami.

Tapi biasalah, ada masa sedih dan hiba jadi teman.  Tidur malam sering memikirkan apa bakal jadi esok hari.  Siapa tak mahu hidup senangkan?  Namun semuanya telah tersurat...

Okaylah, am not suppose to think bout this matter.  Ini semua boleh menyekat motivasi diri sedangkan perjalanan hidup masih jauh.  Akan banyak lagi onak ranjau kehidupan sedia menanti.

Aduh, tiba-tiba blank.  Dah tak ada idea nak berceloteh.  Tengoklah bila-bila dalam waktu terdekat ni kalau ada idea saya singgah semula ke sini.  Doakan yang terbaik untuk kita semua




nota:  menguap sepuluh kali...






No comments :

Post a Comment