Followers

Monday, December 21, 2015

::Al-Fatihah::

Sabtu lepas (kalau tak silap) kita dikejutkan dengan berita sedih menimpa sebuah keluarga sedang seronok berkelah di Terengganu.  Malang tak berbau itu telah meragut seluruh ahli keluarga dan meninggalkan seorang waris lelaki berusia 9 tahun, Innalillahiwaiinailahirajiun.

Percutian sekeluarga telah meragut 5 nyawa yang sedang seronok bermandi-mandian di air terjun dan anak lelaki kecil melihat segala kejadian di depan mata.

Setiap yang berlaku ada hikmah tersembunyi tapi saat itu saya memikirkan kehidupan kelak anak mangsa yang tinggal hati di gayut hiba.  Adik tu mesti sukar terima kenyataan seluruh ahli keluarga hilang sekelip mata.

Sudah pasti Allah kurnia ketabahan yang luar biasa pada anak itu.  Ujian Allah tidak kenal siapa dan usia. DIA bisa menguji sesiapa sahaja tanpa mengira latar belakang.  Nama pun pentas dunia.

Melihat wajah anak lelaki mangsa saya terus terbayangkan wajah kedua-dua anak perempuan Allahyarham Ijam dan Nova.  Kehilangan kedua Mama Papa disaat mereka belum mengenal dunia dan jauh lagi perjalanan mereka berdua, tak tahu apa tersirat di hati Amira Aqilah :(

Semoga Allah SWT sentiasa lindungi dan pelihara kedua-dua anak arwah dan juga anak-anak di dunia yang hilang tempat bergantung.  Beri mereka kekuatan luar biasa untuk menempuh pancaroba hidup yang mengganas hebat. 

Saya masih belum kuat untuk berkongsi kisah duka 5 bulan yang lalu meski saya ada mencoret sedikit di FB.  Pada yang tak tahu dan ingin tahu, Insyaallah satu hari kelak saya akan kongsi.

Perbicaraan masih berjalan di Mahkamah which I guess lllloooong way to go. Nak buat macamana dah nama pun prosedur, asalkan satu hari kelak kematian mereka sekeluarga terbela.

Mengenali kedua-dua mereka satu pengalaman indah.  Semoga satu hari kelak kita semua akan berjumpa di sana.  Tak putus-putus saya kirim Al-Fatihah tulus buat Allahyarham 3 beranak bagi mengubat rasa rindu tak bertepi.

Okay, I am not supposed to talk bout them caused it will bring me down the whole day. Entah, susah nak described rasa sedih bila terkenangkan mereka dan kemalangan yang terjadi.

I got to go!  Nanti syahdu syahdan terus tak jadi sebarang kerja.  Have a great week ahead friends..Al-Fatihah untuk insan-insan yang telah tiada


nota:  :(



  

     

No comments :

Post a Comment