Followers

Thursday, December 17, 2015

::Beransur Baik::

Alhamdulillah, semakin baik.  Hmm..Boleh tahan lama juga sakit kali ni.  Dari sambut birthday GM sampai hari ni lebih kurang 17 hari lamanya.  

Hari ni adalah rasa segar sikit berbanding sebelum-sebelum ni tapi selsema masih menghambat diri.  Rasa nak cabut hidung letak jauh-jauh.  Selagi hidung berair selagi itulah batuk susah nak reda.

Lepas saya melalui fasa sakit, GM pula menyusul demam.  Nampak teruk juga!  Ambil sakit saya ke?  Harap cepatlah sembuh dan segala penyakit yang ada di dalam rumah cepat-cepatlah keluar.  Nanti bersilih ganti pesakit.  

Paling risau budak-budaklah takut berjangkit.  Kita yang dewasa ni tau je bila masa nak makan ubat, nak rehat.  Anak-anak kecil kalau sakit bukan senang nak urus.  Boleh hilang sabar dibuatnya.

Pagi tadi news being circulate mengenai perginya Seniman Jins Samsudin.  Tapi tak lama selepas tu menyusul pula berita penafian dari anak beliau.

Haish, tak fahamlah dengan penyebar berita.  Perkara serius begini jangan ambil mudah. Kalau betul sekali pun biarlah keluar kenyataan dari ahli keluarga dahulu.  Bukan dari handai taulan.

Benda macam  ni boleh menyinggung perasaan ahli keluarga dan juga tuan empunya badan. Seolah-olah kita mahu dia segera 'pergi'.  Walhal, Seniman Jins Samsudin elok di rumah bersama keluarga.

Bukan sekali dua perkara seumpama ini terjadi.  Kita yang berhasrat ingin berkongsi pun patut ada rasa tanggungjawab untuk pastikan dulu kesahihan berita.  Agak-agak belum ada kepastian jangan tekan butang "Like" atau "Forward".

Apa pun kita doakan kesejahteraan Seniman Jins Samsudin.  Sejak akhir-akhir ni banyak betul saya terima berita kematian yang mengejutkan baik dari insan-insan terkenal sehinggalah mereka yang berada disekeliling saya.

Betapa kita semua sedar MATI ITU PASTI dan maut boleh menjemput pada bila-bila masa tanpa membezakan siapa kita.  Yang penting siap siaga menanti kehadiran Malaikat bertugas.

Sebenarnya saya sedang menunggu Abang masakkan Nasi Goreng.  Alhamdulillah, peroleh suami pandai masak which is totally contra from myself.  Saya tak pandai masak a.k.a. masak tak sedap.

Tapi okaylah sebab suami belum complaint.  Esok-esok kalau dia dah merungut kenalah beli buku Resepi Masak 1001 Rasa..Hehehe...Setakat beli je buku lepas tu pakat masak sama-sama.  Resipi mengukuhkan ikatan perkahwinan juga tu..Hahahah...

Okay, dah turun.  Ready nak beraksi di dapurlah tu so lets jadi pemerhati... Ngeh...ngeh..ngeh...



nota:  buang masa...








No comments :

Post a Comment