Followers

Wednesday, December 23, 2015

::Izinkan - Adeep Nahar::

Saya selalu terdengar sebuah lagu yang sedap dihalwa telinga bila nak dekat waktu solat di radio.  Terngiang-ngiang melodi dan lirik.  As usual, terus Google.  Sayangnya tiada di You Tube.  

Cari-cari ada di Sound Cloud tapi tak pandai pula saya nak download di sini.  Saya share link jelah.  https://soundcloud.com/bhsbadrul/adeep-nahar-izinkan  

Lagu dendangan Adeep Nahar (AN).  AN ni bekas ahli kumpulan Fabulous Cat.  Sekarang beliau dah beralih arah ke lagu ketuhanan, Alhamdulillah.

Semoga AN terus hasilkan karya yang baik dan mesej-mesej berguna seperti lagu IZINKAN. Saya share lirik lagu tersebut:  

Tika terbenam suria
Berbisik suara hayat ku terjaga
Saat ku bermula hingga ku terlupa
Di mana batasnya

Baru kini aku sedari
Hidup yang kau beri tiada ku penuhi
Dunia yang ku kejari bukan Firdausi
Tiada yang kekal abadi

(*)Oh Tuhan izinkanlah
Aku bersujud memohon rahmat mu
Kau bimbinglah aku terangi hatiku
Teguhkan imanku

Oh Tuhan izinkanlah
Aku bersujud memohon rahmat Mu
Kau bimbinglah aku terangi hatiku
Teguhkan imanku

Tika terbenam suria
Berbisik suara hayat ku terjaga
Dunia yang kekejari bukan Firdausi 
Tiada yang kekal abadi

Jangan lupa dengar tau.  Tak rugi, mesti jatuh cinta juga seperti saya :) 




nota:  slow and steady..

1 comment :

  1. Lagu ni mmg terbaik jenuh cari dlm youtube tkde..tq boss siap bg lirik lg..

    ReplyDelete