Followers

Tuesday, December 22, 2015

::Miss Universe 2015::

Macam-macam hal dunia :)  Ada mata lihat, ada telinga dengar, ada mulut fikir-fikirkan samada nak cakap atau diam sebab ada otak boleh fikir.

Tak adalah serius mana isu cumanya terkenangkan kisah Miss Universe 2015.  Semua dah taukan insiden tersalah announce nama pemenang.  Miss Columbia hanya sempat bergelar Miss Universe hanya beberapa minit sahaja.

Dari dulu lagi saya minat tonton segala macam pertandingan mempamerkan wanita-wanita cantik.  Jamu mata dengan kecantikan peserta sambil menilai kebolehan masing-masing.

Mungkin ini pertama dalam sejarah bila pengacara salah mentakhtakan pemenang.  Tapi kalau nak diikutkan Miss Philippine jauh lebih cantik dari pemenang kedua.  Itu penilaian saya.

Dikhabarkan, Miss Columbia akan menfailkan saman kepada pengacara.  Bukan calang-calang nilainya.  5 juta USD nilai harga diri dipertaruhkan di meja pengadilan atas kesalahan kecil.

Sumber lain, Donald Trumph pula minta penganjur untuk mempertimbangkan kedua-dua peserta tersebut adalah pemenang bagi tahun ini.

Saya ada lihat imej kad keputusan yang diberikan kepada pengacara dari jarak dekat.  Cari-cari semula gambar tersebut tiada pula.  From the card, its easily misleading.

Nak buat macamana, dah memang tertulis rezeki Miss Philippine.  Yang penting kedua-dua peserta menjadi sejarah bagi penganjuran Miss Universe.  Lawa tu tak perlu dipertikaikan.  Kalau tidak masakan terpilih mewakili negara masing-masing.

Bila agaknya wakil dari negara kita mampu bersaing?  Ramai rasanya gadis-gadis yang cantik di Malaysia.  Cuma belum rezeki lagi.  Pertandingan kali ni peserta dari negara jiran Indonesia, Thailand, Philippine dan Jepun antara peserta yang terpilih ke top-15.  

Satu hari nanti Malaysia pun boleh.  Bukan tak pernah sebelum ni tapi amat jarang sekali peserta Malaysia boleh melangkah jauh.  

Kita tunggu perkembangan kisah Miss Universe 2015.  Tak boleh nak salahkan Miss Philippine, dia bukan tahu pun dia bakal menang =)

 Nama pun Miss Universe, takkan tak lawa.  Lebih-lebih lagi dia menyarung gaun warna kegemaran saya, biru.  Tak sangka betul dia yang pengumuman juara adalah salah.  Terpinga-pinga seketika bila orang minta dia ke hadapan


Inilah que card yang menjadi punca kesilapan pengumuman.  Barangkali pengacara begitu gementar sewaktu mengumumkan pemenang sehingga melakukan kesilapan.  Penganjur pun satu hal. kenapalah nama pemenang di letakkan di bahagian bawah sekali.  Punya banyak ruang kosong, tak perlulah guna tulisan kecil di bawah



nota:  teringat filem Miss Congenality lakonan Sandra Bullock
   

No comments :

Post a Comment