Followers

Tuesday, October 25, 2016

::Langkah Bermula::

Last entry basically how I made up my mind to move on.  Not that easy for me cause I used to be as what I am.  Sebenarnya selesa dengan apa yang dah ada, malas nak fikir lebih-lebih.

Seriously, once I reached home after that night I hardly sleep.  Terfikir-fikir betul atau tidak keputusan yang diambil yet I haven't share with anybody in my family.  

At this point, you guys can imagine how pushy he is.  Almost everyday asked about the same things "GETTING MARRIED" and keep repeating the same phrase "WHEN WE CAN ANNOUNCE THE  GOOD NEWS?"

Kebetulan within the period, my lil sister Ayu Bam-Bam wanted to go to Johor for attending her friend's wedding so I offered her to be her chauffer and at the same time, I told Abang let's visit his brother and discuss further.

Abang ada seorang adik, Anuar tinggal di Johor Bharu.  Demi bertugas untuk negara, dia agak sukar mendapat cuti.  Since our planned just a few months ahead adalah lebih baik bincang dengan dia untuk aturan cuti.

So we went there and have a brief discussion.  Terukkan?  Belum pun lagi berbincang dengan keluarga sendiri dah pergi berbincang dengan bakal adik ipar..hehehe...

Bukan untuk membelakangkan sesiapa tapi nak buat aturan dengan rapi sebab tempoh tersangat pendek.  Yes, we decided to get marry somewhere around October/November.  

Some more, we plan not to have both side wedding reception since Abang's side have less-hand.  Orang tua-tua pun susah dah nak beri komitmen maka adalah lebih baik dibuat sebelah pihak sahaja.

Sebab itulah penting to put everybody's consideration before we can get our exact date.  I'm sure Abang will try harder to get every single person in his family to gather on his big day.    

I guess no big deal from my side since my siblings all are around includes relatives.  Sebelah Papa mostly stay in KL,Perak & Kedah so I know I can't held reception on Sunday.

Sebelah Mama paling senang sebab mereka semua memang tinggal di KL & Selangor.  Just give them one month notice more than enough ;}

Approximately we get the answer and blessing from them.  Berdebar juga hati bila di saat itu.  Masakan tak berdebar, I still keep shut my mouth for my side.  Buatnya Papa & Mama disagree?!

Dalam berdebar, tetap juga jelajah JPO.  Cari barang hantaran kaedahnya!  Tapi ended up bila barang Abang sahaja sebabnya I still need my family blessing.  Tak best buat kerja tapi diaorang tak tahu.

So, the first person get to know my best friend Mimie and second to know are this couple,  Anuar and his wife, Nina.  

Starbuck JPO.  Waktu ni belum jadi biras lagi.  Sekarang, she's one of the best Biras I have.  Actually semua pun okay.  Mungkin semua pangkat adik itu yang boleh ngam.  I told you, I am a good big sister!  
 

Makan malam di.....alamak dah lupa tapi restoran yang dekat dengan Dataran Johor.  Apa yang kami makan??  Tengok next picture..


 Seafood yeah!!  Sedap sangat terutamanya ketam black paper tu.  Sebagai pencinta makanan laut, saya sangat-sangat menghargai lauk sebegini.  Makan sehingga ke titisan akhir!

Walaupun pergi dua hari, sempat juga jalan-jalan sekitar JB.  Well, it's not my first time been there so just visit new places never being before. 

A day before say goodbye to JB, sempat ke Lat's Place.  Restoran bertemakan "Kampung Boy" oleh kartunis tersohor Datuk Lat.

My review, just so-so!  Mostly from menu not available cause they handling big group's visitor.  We just ordered drinks, syrup & ABC.  Price wise?!  For sure bukan harga tepi jalan, nama pun dah restoran.





Banyak lagi gambar tapi I choosed a few.  Macam tak best bila gambar tak watermark, sebabnya ada orang lain di dalam gambar.  Lat's Place ni kalau tak silap di Puteri Harbour.  

 Once settled walk-a-bout, it's time to say goodbye JB and welcome a new reality.  Reality that I'm getting married...hehehe..

Nanti kita sambung lagi..wink..wink...



nota:  terimbau..
 

 

No comments :

Post a Comment