Followers

Sunday, October 23, 2016

::Sebuah Permulaan::

'Ter' rajin buka laptop dan scroll gambar-gambar yang dah agak basi tersimpan.  Inilah bila bermasalah dengan software, di mana saya tidak begitu up to date dengan segala software yang ada.

Bukan masalah besar pun cuma tak tahu nak buat watermark.  Itu sahaja!  Fikir beribu kali nak upload gambar tanpa sebarang signage..he..he..he..macam popular sangat romannya.

Abaikan sahajalah watermark.  Saya bersangka baik gambar-gambar saya tidak akan disalahgunakan pihak tidak bertanggungjawab.  Lagi pun gambar bakal dikongsi taraf biasa-biasa sahaja.

Gambar ni ada kenangan sebenarnya.  It was Abang's 38th birthday!  Sekarang umur dah 40.  Kebiasaan bila sambut harijadi kami akan keluar bertiga pergi makan-makan and of course at nice cafe or restaurant.  Kata hari istimewakan ;)

Apa yang lebih special, hari itulah kami berbincang secara serius untuk ke peringkat seterusnya dalam hubungan kami, genap 16 tahun bercinta on that year.  Ramai juling mata dengar tempoh "saling kenal-mengenali" kami.

Kalau kahwin di awal perkenalan, I already have a teenager kid by this time.  Ini semuakan perancangan Allah SWT so no regret or no question at all.  

Kenapa ya saya tak made up my mind before that?  Ada juga pertikaikan saya terlalu mementingkan diri sendiri sehingga Arwah Ibu Mertua saya tak sempat lihat kami bersatu.  Well, you are not in my shoes!

I know am being so practical in my life.  Apa sahaja berlaku I will let time decide for it.  In between, terlalu banyak perkara menguasai fikiran sehingga saya takut untuk memberi komitmen pada sesuatu yang saya anggap sangat-sangat besar!

I love being in free and easy relationship without put any weight in future.  Yes, he did asked me several time or maybe almost every year when all this will come to good end.  My answer would be "belum masanya".

Sepanjang bercinta we never cheat with each other.  Bergaduh hanya pada perkara yang lebih menjurus kesefahaman yang sememangnya sukar mendapat titik persamaan di dalam setiap perhubungan.

Tapi kesabaran yang dimiliki buatkan saya begitu kagum.  Tell me in 16 years hubungan mana tidak akan dilanda badai?  Percintaan mana yang tidak akan diuji?  There's a point I almost give up but than he make me belive we can go through successly.

Sehinggalah dia berhenti bertanya BILA dan saya pula terjentik di hati untuk go further.  Di saat itu juga Abang dianugerahi ujian yang sangat-sangat besar buat dirinya. 

He nearly gave up with those obstacle tapi Allah tidak akan membebani umatnya dengan perkara di luar kemampuan.  Pada detik itu saya bertekad to be with him for the rest of my life and I don't want to be someone outside his circle.

So on his special date, dengan bersahaja saya beritahu why not we make this year more special?  Mustahillah dia tak nak.  Lama gila dia tunggu!  We share the news with our best friend, Mimie The Diva (MTD) yang mengenali kami di kala susah dan senang.

Why he?  Because we need his involvement in our special day.  Not only on the day but through out the journey until to the end.  Terukkan?  Bukan nak bincang dengan keluarga dahulu.  It's actually a spontaneous moment.  

Beside celebrating Abang's Birthday we discuss lot of thing tapi perkara-perkara basic.  Sebabnya mestilah kena dapat persetujuan keluarga walaupun secara dasar keluarga akan bersetuju.  I still a daughter to my parents and he still have father+sibilings to get involved :)  

Di situlah sebuah permulaan, di Plan B Cafe Bangsar.  Kami bertiga dan saya memberanikan diri untuk membuka langkah ke depan.  Bila ingat-ingat semula, nak tergelak pun ada.  

Well, inilah namanya kenangan.  Kenangan dua tahun lalu ;)

 Kebetulan Abang's friend's wife bekerja di situ so we got complimentary cake from her.  Rezeki namanya tu sebab bukannya tahu pun dia kerja di situ

Next story, kalau saya rajin nanti saya kongsi lagi ya.  Not that easy tau!  It tooks how many years baru nak buat entri ni...hehehehe...


nota:  niat baik di balas baik...


 

No comments :

Post a Comment