Followers

Tuesday, January 13, 2015

::Selamat Datang 2015::

Walaupun telah berada selama 13 hari di tahun baru, rasanya belum terlewat lagi untuk mengucapkan Selamat Tahun Baru 2015.  Biasalah, jarang bersantai di sinikan tapi baca blog lain belum pernah culas :)

Bertukar tahun baru beerti new resolution walaupun azam sebelum ini belum terlaksana.  Saya berazam untuk tidak memasang azam..hehehe...Bukan kecewa cumanya malas nak fikir.

Sebabnya perkara sama berulang kali.  One among others yang famous mestilah nak kurus which I guess it will not turn to reality.  Tak jadi kenyataan pun tak apa asalkan kesihatan di tahap baik.

Semakin tua bukan senang nak maintain kecergasan.  Kalau sering jatuh sakit alamatnya banyak kerja bakal terganggu.  Sebab itulah saya redha begini asal jangan bertambah muatan.

A not that good kick start for our 2015.  Banyak isu belum mampu diselesaikan di tahun 2014 mengakibatkan beberapa perkara tidak diingini berlaku.  Bertabahlah wahai hati, Insyaallah segala kerja keras akan dibayar setimpal. 

Setelah mengharungi banyak kepayahan sebelum ini, I wish to be more positive kerana ianya kunci bagi segala-galanya.  Kekerapan memikirkan perkara negetif bakal melemahkan separuh dari keyakinan diri.  

I am happy to be who I am although tidak dikelilingi ramai taulan.  Cukuplah dengan apa yang ada.  Tertarik bear dengan kata-kata seorang teman akrab saya pagi ini "TATKALA DIDATANGI KEPAYAHAN TIKA ITU BARULAH MUNCUL SIAPA TEMAN SIAPA LAWAN".

Saya memahami apa yang dilalui caused once a upon a time I'd been in her shoes.  Sakit hati+sedih bercampur baur, tetapi itulah hakikat.  Well, rambut sama hitam tapi hati lain-lainkan?

Kalau boleh, 2015 ni mohon Allah tidak mewarnainya dengan 1001 kisah sedih.  Baik untuk diri saya dan keluarga, termasuk juga negara.  Kita pun sedia maklum dengan pelbagai kisah mengundang airmata terpaksa dilalui sepanjang 2014.

Mari kita sama-sama berdoa 2015 menjadi antara tahun terbaik buat kita semua.  Kita sama-sama berubah ke arah lebih baik, berfikiran positif dan sentiasa redha dengan segala ketentuan.    



nota:  dah tak tahu nak celoteh apa..


No comments :

Post a Comment