Followers

Friday, March 26, 2010

Sambutan Kedua

Hampir sebulan juga barulah keluarga berkesempatan meraikan hari jadi saya.  Kalau ikutkan saya, tiada sebarang sambutan tidak memberi sebarang masalah kerana kadang kala kita harus faham situasi semasa.  Mungkin ada hal yang tidak dapat dielakkan lalu setiap apa yang dirancang pasti tergendala.  Apa pun, sesiapa yang telah menjadi pengikut setia pasti mengetahui bahawa sambutan hari lahir di dalam keluarga adalah satu kemestian tidak kira dengan apa cara sekalipun waima sepotong kek pun jadilah.

Telah saya katakan sebelum ini, amatlah bertuah menjadi diri ini kerana berpeluang menyambut hari jadi sebanyak dua kali.  Alhamdulillah saya dikelilingi oleh orang-orang yang menyayangi saya seadanya.  Saya kaya dengan kasih sayang yang melimpah ruah terutama keluarga sendiri.  Mereka meraikan hari jadi saya dua hari sebelum sambutan Tahun Baru Cina di Pusat Karaoke SS2.  Dek kerana sambutan tertangguh, tidak terfikir yang keluarga bakal meraikan hari jadi lalu apabila mereka mengajak ke sana saya hanya bersetuju tanpa memikirkan tujuan lain selain dari berlibur sekeluarga.

Insiden yang paling akan saya kenang sampai bila-bila ialah bila mereka pada asalnya mereka ingin membuat kejutan tetapi Buah Hati telah melakukan kejutan terlebih dahulu dengan membocorkan rahsia sambil menunjukkan tempat di mana kek tersorok.  Huru-hara keadaan seketika kerana masing-masing menjerit meminta Buah Hati mengunci mulutnya.  Tetapi gagal dan rahsia telah pun bocor...ha..ha...ha...Jom susuri gambar pada malam tersebut!!!

 Buah Hati yang telah membocor rahsia saat saya melangkah masuk ke bilik karaoke tersebut

Bersungguh menyanyi bagi menghiburkan kekandanya yang sedia maklum tidak boleh menyanyi sebaik dia.  Puan Ninie sememang berbakat dalam bidang nyanyian tetapi tidak mendapat galakan sepenuhnya..he..he..he..

Bedepan dengan kek yang kedua bagi tahun ke 30 umur menjangkau

Menenangkan Buah Hati yang begitu teruja terhadap kek tersebut

Apa yang istimewa mengenai kek tersebut?  Kek tersebut adalah hasil tangan kesemua ahli keluarga saya kecuali GP yang pasti tidak akan menyumbang apa-apa dalam pembuatan kuih muih. Kredit harus diberikan kepada Ayu Bam Bam atas hasil usaha merealitikan kek tersebut

Buah Hati sedang menyanyikan lagu Hari Jadi dengan sepenuh hati dengan diperhatikan oleh Ayu Bam Bam dan Siti Cutie.  Terima kasih sayang!!!

Harta dunia akhirat yang paling berharga Allah anugerahkan kepada saya

Abang juga turut serta meraikan buat kali yang kedua

Buah Hati yang begitu manja dengan sesiapa sahaja

Tiada kata yang dapat menggambarkan akan kasih sayang saya buat insan yang bergelar MAMA.  GM Mama yang paling sporting

Sedap tau kek ni.  Siapa yang nak kenalah minta Ayu Bam Bam buatkan

Siti Cutie, Saya dan GM bergambar bersama

 Berselera betul Abang menghadap kek sampai terpejam-pejam mata menikmati keenakkannya

Suapan kasih seorang adik buat kakak tersayang

"S.I.S.T.E.R.S"

Sempat lagi berposing walaupun sedang mengalunkan lagu

Macho Man bersama Poyo Man..he..he..he..

Buah Hati amat meminati kek tersebut.  Lagipun dia antara orang yang berusaha untuk mengadun kek tersebut.  Boleh diharap Buah Hati pengarang jantung ni tau!!!

Si Suami mengalunkan lagu, Si isteri menghayati bait-bait lirik dengan penuh perasaan

 Menyanyi perlukan penghayatan yang cukup, barulah menjadi

Siti Cutie pula mencuba nasib, tapi anaknya tidak mempedulikan langsung..he..he..he..

GM merangkap Juri Tetap

:)

Buah Hati yang telah kehabisan tenaga setelah puas menyanyi dan menari.  Apa lagi, kenalah sumbat puting di mulut kalau tidak meragam sahajalah dianya

Bersama hadiah yang diberikan oleh mereka semua.  Terima kasih semua!!!!Sayang sangat-sangat korang semua!!

Abang dan saya pulang awal kerana keesokkan harinya kami mempunyai agenda yang lain pula dan menuntut kami bangun awal pagi.  Nak tahu apakah agenda tersebut, nantikan di lain episod pula ye.  Apa pun, sangat-sangat berterima kasih kepada keluarga tercinta atas sambutan tersebut.  Puaslah kami semua menyanyi dan mengisi perut dengan kek yang amatlah besar!!!


nota:  Tiada kasih sayang yang setanding dengan kasih sayang yang dicurahkan oleh keluarga sendiri.  Hargailah masa bersama mereka sebelum kita tidak lagi berkesempatan untuk berbuat sedemikian















Thursday, March 25, 2010

Akhirnya..30 jua!!!

Sementelah masih ada ruang waktu, baik dipenuhi dengan melunaskan hutang satu persatu.  Sekurang-kurangnya adalah juga yang boleh di baca.  Kalau tidak ada yang membaca pun, paling tidak dapatlah juga memenuhi ruang kenangan diri sendiri buat tatapan bila usia menjengah senja.

Bila sebut sahaja tentang usia, sedar tak sedar sudah hampir tiga bulan diri ini memegang tampok usia 30.  Awal kedewasaan yang bakal meninggal jauh usia muda remaja.  Kenangan di kala usia 20an pasti akan tersimpan rapi di dalam peti memori untuk di gali semula pada suatu ketika kelak.  Tidak dapat di sangkal malah sesiapa pun pasti dapat menerima kenyataan yang semakin lama usia semakin meningkat.  Bukan takut pada angka yang kian tahun kian bertambah cuma kadang kala cuak juga bila memikirkan sudah cukupkah segala persiapan untuk menuju hari muka?  

Pernah saya berkata kepada rakan seperjuangan, "Andai Allah menakdirkan baki umur kita hanya 5 tahun sahaja lagi, maka itulah kehendakNya.  Sebagai Hamba kita harus Redha akan ketentuannya"  Teman-teman seusia faham benar akan jelas maksudnya.  Kini kami masing-masing berada di pertengahan usia.  Usia yang bakal membawa diri meneroka alam yang penuh kematangan dan harus mengutip segala bekalan bagi persiapan atas segala kemungkinan.  Segala apa yang telah dilalui selama ini bakal menjadi pedoman dan berharap dengan kematangan yang diperolehi, segala kesilapan yang pernah dilakukan tidak akan berulang semula.  Apa pun, doa, tawakal dan usaha adalah jalan terbaik buat diri masing-masing mengukir jalan cerita tersendiri.  

Di kalangan teman baik, diri ini adalah yang paling awal berdenyut nadinya .  Teman baik yang dimaksudkan sudah tentu pembaca sedia maklumkan siapa mereka tetapi jika masih belum kenal pasti berkenalan kelak.  Atas alasan ini jugalah saya membawa gelaran "Along" kepada mereka.  Gelaran yang bukan sekadar panggilan tetapi juga membawa maksud tersendiri.  Walaupun kami rapat, tetapi mungkin kerana saya juga adalah kakak sulung dalam keluarga makanya di dalam ikatan persahabatan saya lebih banyak menjadi kakak kepada mereka.  Cuma ada masanya saya harus menjadi adik kepada mereka kerana manusia tidak sempurna.  Masing-masing mempunyai kekurangan diri lalu apabila kelemahan dalam diri perlu dibantu, mereka inilah yang akan menyempurnakan keadaan tersebut.  Merekalah teman, sahabat, rakan dan juga saudara.

Sewaktu meniti saat-saat menjejak angka usia dari tahun ke tahun sambutan hari jadi Alhamdulillah dapat diraikan.  Di sinilah betapa beruntungnya menjadi saya kerana hampir saban tahun sambutan hari jadi akan di sambut lebih dari sekali.  Jika sambut sekali sahaja pun, pastinya ianya amatlah meriah kerana saya mempunyai keluarga yang besar.  Sambutan hari jadi akan diraikan bersama keluarga tercinta dan juga bersama teman tersayang.  Bagi meraikan angka 30 ini juga, sekali lagi saya melalui dua keraian.  Dengan berbesar hatinya dan buat julung-julung kalinya saya ingin berkongsi kegembiraan tersebut di medium ini.  Moga teman-teman alam maya juga turut merasai kegembiraan yang saya alami.

Bagi yang belum lagi nak berapa kenal dengan diri ini, saya dilahirkan pada 26 Januari 1980 lebih kurang pukul 8.30 malam.  Setelah diwar-warkan lebih awal, saya genap berusia 30 tahun dan sedang menyesuaikan diri dengan usia tersebut.  Pada tahun ini, teman-teman baik meraikan saya secara agak tertutup.  Walaupun menurut mereka pada awalnya ahli keluarga saya turut diundang cuma mungkin ada sesuatu hal lalu ahli keluarga saya tidak dapat hadir.  Maka sambutan di kalangan teman baik hanyalah kami bertujuh.   Tetamu lain tidak diundang bagi tujuan privasi.  Majlis yang kecil tetapi amat bermakna bagi diri saya kerana mereka turut meraikan hari-hari yang bakal saya tempuh kelak.

Pada 25 Januari malam, saya keluar bersama Abang dan juga Mimie The Diva (MTD).  Sebenarnya kami pergi meraikan hari jadi anak Ejump dan Nova.  Nak kenal Ejump sekeluarga, gali-galilah di entri saya yang lepas sewaktu percutian pendek ke Melaka.  Jamuan kecil di adakan di rumah mereka dan kami tiba di sana lebih kurang 8.30 malam selepas membeli buah tangan buat anak Ejump.  Hampir pukul 10 malam baru kami bertiga bertolak pulang dari rumah Ejump.  Secara tiba-tiba, Abang mengajak pergi minum kopi, aktiviti biasa kami bertiga selepas menikmati juadah berat.  Tetapi hala tuju kereta agak pelik juga kawasannya.  Bertanya pada Abang hendak ke mana, lalu dia kata biarlah pergi ke tempat yang tidak pernah dijengah barulah seronok sedikit.

Sampai sahaja di kawasan Sungai Penchala, semakin pelik juga rasanya.  Manalah Abang tahu tempat-tempat sebegini.  Memacu kereta seolah fasih benar dengan destinasi yang dituju sedangkan seingat saya tidak pernah sampai ke kawasan tersebut.  Apabila sampai ke sebuah tempat yang agak sunyi, terdapat sebuah restoran yang agak tertutup konsepnya tetapi dari luar kedengaran alunan sang pemuzik.  Restoran "Bora Asmara", itulah nama tempat tersebut.  Kalau nak diceritakan bagaimana hendak sampai ke sana, susah juga rasanya sebab inilah pertama kali menjejak kaki ke kawasan Sungai Penchala.

Apabila masuk sahaja ke kawasan restoran dan terpandangkan teman-teman yang ada iaitu Fieza dan Raja, dalam hati dah boleh agak kenapa Abang membawa saya ke sana.  Pasti ada sedikit sambutan untuk saya cuma biarlah, sebab terlalu seronok bersua muka dengan mereka semua.  Sampai sahaja macam-macam cerita diborakkan tetapi topik hangat adalah pergaduhan antara pengurus restoran dengan Fieza.  Berborak dan ketawa, itulah aktiviti wajib yang kami lakukan.  Seolah sudah berzaman tidak berjumpa padahal bukan lama mana pun.  Dek kerana ghairah bersembang, terlupa yang sebelum ke sana perut sudah diisi terlebih dahulu, maka bertambah lagi kepadatan perut dengan makanan yang di pesan.

Hampir meniti detik 12 malam, pekerja restoran datang membawa sebiji kek diiringi dengan pemuzik yang menyanyikan lagu Selamat Hari Jadi.  Seronok tak terhingga dan macam tak percaya apabila diraikan sebegitu.  Apa pun, terima kasih tidak terhingga buat semua Abang dan teman-teman atas sambutan yang sederhana tetapi cukup meriah.  Di kesempatan ini, saya kongsi bersama gambar yang sempat dirakam pada malam tersebut.

    Pekerja Bora Ombak yang berusaha menyumbang sebuah lagu serta membawa sebiji kek buat Birthday Girl

Tersipu malu di hadapan kek yang amat besar.  Sebesar tuan empunya hari jadi

Merekalah sebuah lagi keluarga yang saya miliki selain dari keluarga tercinta.  Terima kasih sekali lagi buat Abang, MTD, Fieza dan Raja.  Eh!!  Abang Bora Asmara tu pun nak tumpang sekaki.  Apa salahnya, janji meriah suasana.

Meniup lilin sambil memasang niat buat bekalan.  Kalaulah Buah Hati turut serta, sudah pasti tugas meniup lilin ini digalas olehnya.
Inilah kek yang meraikan penambahan umur ke angka 30

Wajah yang menceriakan hari tersebut..MTD & Fieza

 Abang baru menyuapkan kek.  Untuk perhatian semua, kek adalah bukan kegemaran saya oleh itu agak berkerut sikitlah kalau harus memakan kek

Rancak bercerita mengenai insiden pergaduhan yang menimpa Fieza dan juga Raja

Pasangan suami isteri yang bahagia.  Kami sentiasa mendoakan kebahagiaan mereka bersama dan dilimpahkan rezeki berlipat ganda serta dikurniakan zuriat secepat mungkin.

Ayu Bam Bam pernah membayangkan mereka amatlah sesuai menjadi pasangan kekasih..ha..ha..ha..Tetapi tidak pernah terbayang difikiran kitaorang semua

Kalau nak tahu, kitaorang ni amatlah kuat nafsu makannya.  Setakat sehari suntuk duduk di kedai makan tidak menghairankan.  Sambil makan, sambil berborak, sambil bergambar.  Rutin bersama jika berjumpa

MTD bersama skandal kawasan Cheras, Salo

Terima kasih atas kesudian meluangkan masa meraikan hari tua.  Lepas ni jangan terlepas pandang yang lain pula ye

Keadaan huru hara di meja makan

 Terima kasih atas segalanya dan juga saat yang telah kita harungi bersama

Seperti yang diwar-warkan, berharap sangat Fieza dapat menemui pujaan hatinya, Insyaallah..Perlukan borang kosong, saya ada!!!

Skandal atas skandal..he..he..hanya yang mengerti dan memahami

 Percaya atau tidak, persahabatan kami telah terjalin selama hampir 20 tahun.  Moga kami bisa bersahabat selamanya sehingga ke anak cucu kami kelak

Ada gaya jadi model iklan tak mereka ini??

Kegilaan kami terhadap gajet bernama kamera.  Ini semua bagi membuktikan umur tidak mencerminkan perwatakan sebenar.  Walaupun angka tiga mendahului tetapi kami tetap ceria seperti gadis remaja belasan tahun..ha..ha..ha...

Petua orang lama, jangan bergambar bertiga kelak salah seorang akan pergi dahulu.  Bukan untuk menidakkan nasihat yang tua cuma ajal maut di tangan Allah, biarlah Dia yang menentukan.  Kami sentiasa berdoa moga sentiasa dipanjangkan umur serta dimurahkan rezeki.  Inilah sahabat dunia akhirat.  Saya amat bertuah sekali memiliki merek.  Insyaallah persahabatan kami akan terus kekal dan segar sentiasa

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih tidak terhingga kepada mereka semua kerana meraikan hari tua.  Beberapa lagi siri hari tua bakal menyusul dan kami akan meraikannya semeriah yang mungkin bersama.


nota:  Entri sambutan bersama keluarga pula bakal menyusul.  Nantikan!!!










< Beautiful Blogger Award >

After done with my 1st tag, now its time for me to receive my 1st Award.  As I am 'Beautyfull_Maria', so I think this award suits me better..ha..ha..ha...

The rules are:

1.  THANK & LINK THE PERSON THAT GAVE YOU THE AWARD
- Thank you very much deary Nissa for the lovely award and I've linked her before.  May see on my list.. :)

2.  PASS THIS AWARD TO 15 BLOGGERS YOU'VE RECENTLY DISCOVERED AND THINK ARE FANTASTIC
- This part I became such a loser.  Actually there are many bloggers that I think they are fantastic but I have not become their followers so they might never know my existance.  Is this mean I am a pity bloggers??

3.  CONTACT SAID BLOGS AND LET THEM KNOW THEY'VE WON THE AWARD
-  My number two rules did not accomplish so for possible for me to make this 3rd rules become true.

4.  STATE 7 THINGS ABOUT YOURSELF
 *  As everyone knows I am the eldest daughter in my family with 2 sisters and a brother.  At the same time I have 1 sister in-law and 1 brother in law.

* Its an honoured for me to announce that I am 30 years old and still single ( at this moment I shall say that I in a serious relationship ) but deep in my heart I'm still young ( maybe 20 years old..ha..ha..ha..)

*  I am soft-hearted person so try my best not involving in any argument with anybody especially among family members because at the end, I am the one who will cry for what had happen.  I cry easily although when I get mad to others.  To differentiate either sad or angry, my body will shaking because of controlling the anger but my eyes will never stop pouring tears.  

*  Once I hate that people, I will never forgive because its hard for me to hate people unless that people have done something beyond my expectation towards myself, family and people that I love.  So, if you are the person that falls in this group, sorry I have to say this...You have to seek for my forgiveness or else I will never forgive and will never forget.

* In deep stubborn.  I do not care what people say or what they think.  Once I had made up my mind, nobody can influence me to change until I know by myself that my decision is totally wrong.  But easily pity to other people because I always say to myself, each of us have our own destiny and sometime our destiny might not lucky as others.

*  Easily trust other people.  Always taught that people is just like me, honest.  Never prejudice and never judge a book by its cover.  I believe although people will take for granted on my honesty, Allah always with me.  They will get back whatever they have done towards me and my family.

*  Seriously, I don't have many friends because I am close-winded type.  You have to approach me or else I will don't bother to get close.  Shall say this is my negative side.  Love to befriend but stuck in 1st word so reluctant to do so.  Hope through this medium, will have a chance to make friends.

Hope this will conclude the rules although some part is missing.  Happy to received this award and looking forward to get more in future..After answering all this question, I've got the answer for myself....Isn't I am Beautiful??? because I always Beautiful!!!!



note:  "Smile, you are in candid camera" 

T.A.G 8

My 1st ever tag that I received from Nissa (Abang's Sister).  A bit confused how to do this tag but I just give a hard try.  How does it works??  Here are the rules:

1.  Go to your photo files than select the 8th photo folder

2.  Select the 8th photo in the  folder

3.  Post the photo along with the story behind

4.  Then challenge 8 blogging friends to do the same!!!

So, my photo will be------->
This picture was taken during Chinese New Year recently.  We have such a great experience through out the holiday.  I supposely share about it in here but until today haven't chance so the whole story will publish here later.  Back to the picture, we used to call it "Rumah Masak" and our superb Chef shows their skills here.  This picture was taken when we arrived there at Simpang Pulai.  The person in the picture is Fieza and her gang.  They might be preparing something but not ready yet to cook.  Can see a bunch of snacks there that we bought from KL.  To know more...keep on tracking me...ha..ha..ha..

8 people that gone be tag??  Please, anybody volunteer to do this Tag, seems I don't have enough friends yet...:)


note:  Thank You Nisa!!!

Wednesday, March 24, 2010

Now I know

Those days when I hop from one station to another, am keep complaining when some bloggers did not update their page.  What's the point to have such a medium and make people keep on tracking but nothing being posted.  Mostly I am a silent followers and I follows not only top bloggers.  Blogs that I visit came from various background but they have some similarity, expressing themselves.

But when I became one of them than I know their dilemma.  Not that easy to express ourselves via "this world".  Moreover, other factors also may hold us.  Sometimes the idea is easy to generate as pouring water but most of the time we stuck at no where.  I have to salute whoever that can update more than a story a day.  This people are so committed towards what they have done.  They are such a great story-teller and they willing to share what ever that happen in their life.  Now I know already when they just leave their page without new stories.

Me??!!!is not true if my passion have flew away but.....no reason.  My idea stuck here and there plus I do not know how to create short story as I am a long-winded person.  A piece of paper never enough for me and being bloggers is not just a piece of cake.  Hard for me to share my routine despite I love to know others routine.  Maybe I am a laid back person.  

I know, I will back on track but than now I know its hard to be like others.


note:  will never give up to what ever that I have done

 

Sunday, March 21, 2010

I'm Going to the Gatsby Deodarant Street Fair

Wee!!!I am excited but at the same time a bit nervous.  1st time going to attend event which involving with Blog's World.  I can bet that Malaysian Bloggers which always fun and charming will attend this. What is it all about??Hmm...telling the truth, its going to be so fun.  Wanna have some fun time together??  1st of all please make yourself free on this date and don't forget to keep scrolling down this page.

Credit this picture to Ayu Bam Bam and will bring her together on the date

Will you be free on this date??  If not than I shall say that you are going to miss the fun time.  Okey guys, its an honoured for me to tell to my deary friends and readers.  Hope we can meet up as I am planning to attend Super Fun Gatsby Deodorant Street Fair.  Allow me to let you know the details of the event.  It will be on:

Date:  17 April 2010, Saturday
Time:  10 am to 5 pm
Venue:  Front Foyer, Ground Floor, Berjaya Time Square.



One of the attraction activity is LUCKY DRAW for those who are lucky enough. Beside that, they also have various cool gadgets to be grab on.  All of this worth up to RM15,000.  Wow!!!This going to be great for us right?? 

Only this that they are going to have for the day?  The answer is exactly no.  They are going to have some fun-fair exciting game on that day.  The games list such as Sumo Wrestling in air bag suits, Gladiator Battles and other amusing plus addictive games which your are going to love and just like fun-fair.  Want to know how does the game looks like and enjoying our time with all this games??  Better be present on the day!!!

Don't miss this opportunity to have continuously fun time and at the same time enjoy meeting friends.  If this info does not cater enough, you may also visit Gatsby website at :   www.gatsby.com.my/streetfair

As myself,  planning to go there and at the same time wish to invite as many of my friends to join this Event.  Beside enjoying our time there, I can guarantee that Gatsby going to introduce their list of products.  From what I have gone through their website, Gatsby have a line of beauty care product for both men and ladies.  Thinking to bring Abang also.  Who knows later he can suit with some of Gatsby products.  Nowadays, not only women concern about their presentation but guys also insist to have a good appearance but as for this time, Gatsby might be introducing something that related with Deodorant.

So, don't forget the date of 17 April and be present.  Come together with anybody that you wanted to.  Invite whoever that you know and lets join them.  The more peps come the merrier time we going to have there.   


note:  hoping for officially invitation.. :)
There was an error in this gadget