Followers

Wednesday, September 29, 2010

::Rindu Merindu::

Entah kenapa hati ini sering merindu.  Rindu pada mereka-mereka yang telah pergi.  Rindu kepada kenangan-kenangan yang telah saya lalui.  Rindu akan diri saya yang sebelum-sebelum ini.  Rindu pada teman-teman.  Rindu..Rindu..Rindu...  Benar hidup perlu memandang ke hadapan, tetapi tidak salah jika sekilas kita menoleh ke masa semalam untuk menguatkan ingatan kita terhadap apa yang telah kita lalui selama ini.  Pengalaman adalah pelajaran yang paling berharga buat diri kita.  Atau adakah ini sebagai penanda aras kepada usia yang semakin menginjak.  Mungkin benar kata orang, semakin tua semakin sayu di hati.  Inilah yang sedang saya alami sekarang ini.

Jika segala kenangan, hari semalam dan memori mampu saya beli, saya sanggup bergolok gadai untuk memilikinya.  Biarlah saya menjadi papa kedana dengan harta asalkan saya dapat memiliki sesuatu yang begitu berharga di dalam dunia.  Saat ini apa yang saya mampu lakukan adalah menung panjang sambil membelek album gambar lama dan menyelami ke dalam memori yang pernah saya lalui suatu ketika dahulu.  

Ok, cukup dengan berkhayal.  Kembali ke alam realiti dan teruskan segala apa yang harus diteruskan kerana "Hari Ini akan Menjadi Semalam dan Esok akan Menjadi Hari Ini"..Biar apa pun yang berlaku, biarlah rindu ini berterbangan dan mencari mereka-mereka yang sering saya khayalkan.  Moga angin rindu ini akan menyelimuti dan memanaskan kembali rasa rindu mereka kepada saya... 


Mereka adalah antara yang saya sering rindukan :)

 
 
 
nota:  Rindu yang tidak pernah padam buat Buah Hati di rumah...Aysh tunggu Along balik ye!!!

No comments :

Post a Comment