Followers

Monday, October 3, 2011

::Entri Pertama Oktober::

Selamat datang Oktober!!  Terus terbayang hanya berbaki 2 bulan sahaja buat 2011.  Aduh, pantas sungguh masa berlalu.  Memang benarlah bila dikatakan tatkala dunia berada di hujung-hujung nyawa, masa diperuntukkan tidak pernah mencukupi dan saya yakin kita sedang melewati waktu tersebut.

Macamana hujung minggu anda semua?  Harapnya berada di dalam keadaan menggembirakan.  Jangan terkejut, walau Syawal baru sahaja berlalu jemputan rumah terbuka masih dihulur.   Menurut rakan, tak sempat mengadakannya sepanjang Syawal tempoh hari.  Alang-alang dah berniat untuk menjamu, teruskan sahajalah niat tersebut.   

Alhamdulillah saya melalui hari yang indah.  Ingin berkongsi di sini tetapi terpaksa menanti gambar-gambar dari kamera.  Insyaallah, dalam 1-2 hari ini saya khabarkan.  Oh ya, ingat tak baru-baru ini saya ada menggunakan MyEg bagi pembaharuan insuran dan cukai jalan kereta?  Apa yang boleh saya perkatakan mengenai perkhidmatan MyEg sangat "WOW". 

Proses pembaharuan dilakukan pada jam 11.30 malam hari Rabu dan petang Khamis cukai jalan tiba di tangan walhal saya tidak memilih penghantaran segera di mana akan dikenakan pembayaran RM20.  Saya memilih penghantaran biasa dan dijangka sampai selepas 2 hari waktu bekerja,  kos penghantaran hanya dikenakan sebanyak RM6.  Mengikut perkiraan, saya mengagak jika tidak hari Sabtu, hari Isnin minggu depan akan sampai. 

Mahu tak terkejut bila perolehnya pada hari Khamis dan kerana itu saya katakan perkhidmatan MyEg sangat "WOW".  Selepas ini tidak akan teragak-agak lagi untuk menggunakan MyEg.  Mudah dan pantas.  Inisetif Kerajaan untuk memudahkan rakyat berhasil.  Memang patut mendapat pujian.  Tak perlu lagi beratur panjang di pejabat pos..he..he..he..

Okey, berhenti dahulu di sini.  Punya kesempatan terluang, rajin-rajin singgah di sini walau tidak punya butir bicara berguna.  Hari baru, minggu baru dan bulan baru.  Saya berharap segalanya akan memberi impak positif dalam mencapai apa sahaja yang dicita dan melakar kenangan manis buat peti memori.




nota:  risau pula memikirkannya... 





   

3 comments :

  1. oh entri terpanjang untuk awal bulan

    ReplyDelete
  2. entri terpanjang utk awal bulan..

    ReplyDelete
  3. he..he..he..saya boleh wat entri pjg bjela2 tp tahap merepek je sumer..

    ReplyDelete