Followers

Wednesday, November 13, 2013

::Saya Berpuasa::

Ingatkan dah tak mampu meneruskan puasa hari ini, Alhamdulillah sampai juga ke penghujung.  Badan tak berapa nak sedap, asyik nak baring sahaja.  Penat keterlaluan barangkali.

Ramaikan yang berpuasa hari ini.  Syukur sangat bila kita semua masih dapat merasai nikmat-nikmat yang Allah berikan.  Selagi mampu, rebut.

Sebenarnya banyak cerita mahu dikongsi bersama tapi laptop Sony merajuk pula, tak boleh nak layari internet.  Pinjam komputer riba Abang sementara waktu tapi leceh nak pindahkan gambar.

Tengok malam ini rajin atau tidak nak buat, kalau masih malas jawabnya entri tanpa bergambar dihidangkan buat bacaan.  Terima kasihlah ya pada yang sudi membaca.

Menu apa buat hidangan berbuka?  Saya GM masak nasi ayam.  Menu siang dibawa ke malam.  Okaylah tu, seharian tak makan bukan berselera mana pun nak makan macam-macam.

Aduh, ganti puasa tak habis lagi!  Parah ni, perkara wajib harus diselesaikan segera.  Okay, minggu depan kena mula semula.  Banyak lagi hutang.  

Esok Insyaallah berpuasa lagi.  Tadi ada juga terbaca pertelingkahan berkenaan puasa 9 dan 10 Muharram dalam FB.  For me simple, kita buat dan niat kerana Allah SWT.  Baik ke buruk, biar Dia sahaja nilai.

Tak salah nak cari kesahihan tapi sampai menimbulkan ketegangan sesama sendiri, Allah pun tak suka.  Betul tak?  Kita semua masih lagi dalam proses pembelajaran, gali lagi ilmu pengetahuan. 

Betulkan saya jika salah, tegur pun boleh kerana saya berfikiran terbuka dan menerima apa sahaja pandangan dan pendapat.    

Selamat berbuka dan Selamat Berpuasa!



nota:  Alhamdulillah....

No comments :

Post a Comment