Followers

Wednesday, February 20, 2013

::Husin, Mon dan Jin Pakai Toncit::

Macam tak percaya sahaja bila filem Husin, Mon dan Jin Pakai Toncit (HMJPT) berjaya mencecah kutipan RM4 juta lebih.  Itu pun saya baca di laman web hiburan tempatan.

Jika benar, tahniah kepada semua yang terlibat dengan filem ini.  Saya pergi menonton HMJPT sehari selepas dilancarkan di pawagam.

Terror kan?  Tak sabar-sabar mahu serbu panggung untuk menikmati kesinambungan filem Zombie Kampung Pisang dan Hantu Kak Limah Balik Rumah.

Walhal dah tanam dalam kepala jangan terlalu teruja kerana sudah masuk sekuel ketiga pasti sudah hilang taring.  

Dan sangkaan tersebut tepat.  Bukanlah tak kelakar langsung cuma ada beberapa elemen ulangan dari filem yang sebelumnya menjadikan HMJPT sedikit tawar.  

Ini kerana penonton sudah dapat menjangka apa gelagat bakal diberikan.  Sama seperti sebelumnya, pengarah masih mengekalkan konsep Satira Sinikal.  

Banyak juga sindirian-sindirian sinis dan tajam tetapi itulah hakikat dalam kehidupan Masyarakat Melayu baik sudah maju atau tidak.

Pendapat saya, HMJPT masih relevan untuk ditonton tetapi jangan mengharapkan sesuatu yang magis sehingga mengundang ketawa terbahak-bahak.

Kerana itulah saya kata syabas kerana meski sedikit KURENG filem tersebut tetap pecah panggung.  Waktu saya menonton, tidaklah ramai sangat tetapi bahagian atas panggung hampir penuh juga.

Apa pun, tak salah menyokong filem tempatan.  Tonton dan beri pandangan ikhlas, moga-moga Pengarah dapat memperbaiki lagi segala kelemahan di masa akan datang.

Hujung bulan ini filem Rock Ooo..Rimba Bara Kembali akan masuk panggung dan saya sudah tidak sabar menghitung hari.

Filem pertama berjaya menambat hati saya, harap sekuel kali ini tidak mengecewakan.  Abang sudah kerap kali bertanya bila filem tersebut akan ditayangkan..hehehe...    

        Gambar dari Google Image



nota:  apa banyak perihal wayang?

2 comments :

  1. Infertility is a broad term used to describe a specific condition for which many factors are responsible.
    Together with the queries that a traditional western health
    practitioner will ask, the acupuncturist will probe more deeply about menstrual cycle, the patient's eating pattern, pulse, coloration of tongue, fingernails.
    This growth of endometrium will increase the severity of the symptoms of endometriosis, causing further discomfort.

    ReplyDelete
  2. People with this syndrome may also experience sleep disturbances, morning stiffness,
    irritable bowel syndrome, anxiety, and other symptoms.
    However, this should be the last resort since it is invasive and quite costly.

    A trigger point is a very sensitive area made of muscle fibers.


    Here is my blog ... tmj

    ReplyDelete