Followers

Friday, April 19, 2013

::Panasnya Cuaca::

Sekarang musim panaskan?  Tidur malam berpeluh-peluh meski pasang penghawa dingin.  Rasa mahu sahaja lelap mata tanpa pakaian  di badan.  

Siang pun begitu juga.  Samada perasaan atau realiti, hidung sentiasa terbau masam peluh.  Gatal-gatal dan miang serasa di seluruh badan.  

GM agak senang hati, yalah hari-hari baju diampaian kering.  Kalau tidak pening kepala memikirkan perihal kain-kain bergantungan.

Apa jua keadaan kita harus bersyukur.  Betul tak?  Panas hujan bersilih ganti mewarnai kehidupan seharian dan kita sudah betah dengan fenomena alam.

Hari ini cuba mendidik diri untuk terima dan bersyukur dengan apa sahaja yang hadir.  Tak mahu lagi ngomel seandainya apa yang diingini tidak menjadi kenyataan.

Okay, tiba-tiba idea mati dan tak tahu nak sambung apa lagi.  Apa yang pasti, peluh berselirat di seluruh badan.  Suka atau tidak kenalah mandi.  

Selesai mandi, hidupkan penghawa dingin terus lelapkan mata.  Cukup bulan ni, sah GM naik angin bila bil elektrik tinggi dari biasa.  Nak buat macamana keadaan memaksa.

Selamat menjalani hujung minggu rakan-rakan semua!




nota:  meski panas masih belum mampu cairkan otak yang beku...



 

No comments :

Post a Comment