Followers

Wednesday, April 17, 2013

::Sabar & Yakin::

Alhamdulillah, nampaknya sengugut sudah tidak lagi menghantui.  Secara berterusan, kali ini masuk kali ke-5 datang bulan dan tiada sebarang kesakitan seperti dulu.
 
Berdoa sangat-sangat sengugut tidak akan kembali buat selamanya.  Tak perlu lagi bimbang bila 'teman baik' datang menjengah.  
 
Tapi up side down perubahan emosi tu biasalah.  Yang itu kekuatan dalam diri perlu ada bagi mengawal ledakan emosi.  Kalau tidak mahu binasa ;)
 
Sebenarnya tak tahu nak cerita apa.  Ada sahaja kisah boleh dikongsi cuma kesukaran bagi memulakan.  Otak ligat berputar, sayangnya gagal dicerna.
 
Melewati hari-hari dalam misi menuju penghujung bulan April, hati digayut resah.  Masakan tidak, banyak perkara belum mampu diselesaikan sedangkan masa sudah benar-benar suntuk.
 
Setiap malam memikirkannya sehingg terjejas waktu tidur.  Mata hanya mampu tertutup seawal jam 3-4 pagi.  Puas pujuk diri supaya lelap awal tapi otak gagal berhenti menerawang ke segala tempat.
 
Tak naklah meluahkan rasa negetif.  SABAR adalah kekuatan diri dan YAKIN pada Maha Pencipta kerana DIA takkan menzalimi umatNYA.
 
 
 
nota:  merenung jauh...
 
 
 
 

No comments :

Post a Comment