Followers

Thursday, November 29, 2012

::Berat Badan Bertambah::

Dari sebelum puasa sehinggalah sebulan selepas raya, banyak juga kilogram berjaya dikurangkan.  Nak kata perasan kurus tu tak adalah tetapi dapat dirasai.  Nama pun badan sendiri.

Malangnya sebulan selepas itu, segalanya naik berganda-ganda.  Aduh!! Takkan nak jadi montel terus.  Sudahlah saya tidak boleh langsung naik berat badan demi kesihatan.

Tapi nafsu makan membuak-buak.  Walhal sebelum ini elok sahaja berjaya mengawal nafsu.  Sajakan nafsu mahu membawa ke arah merana.

Patutlah bila tengok gambar terbaru nampak penuh ibarat bulan mengambang, rupanya angka berat badan mencanak naik.

Bukan tak boleh terima kenyataan yang diri itu besar, tetapi jika punya peluang untuk membuang segala lebihan apa salahnya.

Dewasa ini banyak produk langsing ditawarkan.  Bila tengok pada testimoni semuanya berjaya mencapai apa diingini.  Benarkah sebegitu bagus?

Argghh!! Tertekan betul bila sebut perihal berat badan.  Turun sedikit, naik selagi banyak,   kalau boleh ditambah akan ditambah!

Sedang berfikir-fikir apa mahu dilakukan dengan berat badan yang sedia berat ini.  Entah berjaya ke tidak, ataupun semakin memanjat ke atas angkanya.  




nota:  isi membuak-buak...



 

 

No comments :

Post a Comment